loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«تنها در کنارهم» چرا از فناوری بیشتر و از یکدیگر کمتر انتظار داریم

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : محمد معماریان

کتاب «تنها در کنار هم»؛ چرا از فناوری بیشتر و از یکدیگر کمتر انتظار داریم» نوشته شری تورکل و با ترجمه محمد معماریان منتشر شد.

چهارشنبه 29 خرداد 1398

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، نویسنده این کتاب را در دو بخش و چهارده فصل تنظیم کرده است و در مقدمه می نویسد: «رایانه ها فلسفه را به زندگی روزمره کشاندند؛ و بویژه، کودکان را فیلسوف کردند. در کنار بازی های سادۀ الکترونیکی … کودکان می پرسیدند آیا رایانه ها زنده اند؟ آیا شیوۀ فکر کردن شان متفاوت از انسان هاست؟ و در عصر ماشین های هوشمند، انسان بودن چه ویژگی خاصی دارد؟»

اگر به فهم عمیق تر از دنیای جدیدی که روبات های اجتماعی و شبکه های مجازی ساخته اند علاقه مندید، این کتاب برایتان جذاب خواهد بود.

در پشت جلد این کتاب آمده است: «فناوری آن‏گاه اغواگر می‏ شود که قابلیت ‏ هایش هماورد ضعف ‏های بشری ما می‏ شود. و از قضای روزگار، ما به ‏واقع بسیار ضعیفیم. ما تنهاییم؛ اما از صمیمیت می ‏ ترسیم. ارتباطات دیجیتال و روبات ‏ های اجتماعی می‏ توانند مصداق توهمِ «مصاحبت بدون دشواری ‏ های واقعی دوستی» باشند. زندگی شبکه ‏ ای‏مان به ما امکان می‏ دهد حتی وقتی مرتبطیم، از همدیگر پنهان شویم. ما پیام ‏دادن را به حرف‏ زدن ترجیح می ‏ دهیم.»

گفتنی است خانم دکتر شری تورکل، استادتمام دانشگاه MIT در حوزۀ جامعه شناسی علم و فناوری است. تورکل مدرک دکترای خود را در جامعه شناسی و روان شناسی شخصیت در سال ۱۹۷۶ از دانشگاه هاروارد گرفته است و به طور خاص در زمینۀ روان تحلیل گری تخصص دارد. وی از دهۀ ۱۹۷۰ میلادی تحقیقات خود را حول محور رابطۀ انسان و فناوری های جدید ارتباطی پی گیری کرده است.

کتاب «تنها در کنار هم» آخرین کتاب در سه گانه ای است که او پیرامون این موضوع نگاشته است؛ دو کتاب پیشین او در این باره عبارتند از: «خود ِ دوم: رایانه ها و روح انسانی» (۱۹۸۴) و «زندگی روی صفحۀ نمایش: هویت در عصر اینترنت» (۱۹۹۵).

برای خرید اینترنتی این کتاب از سایت پاتوق کتاب فردا اینجا را کلیک نمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط