loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

داستان هایی از سبک زندگی اهل بیت در کتاب «فاطمه علی است»

انتشارات مرتبط : کتاب جمکران

نویسندگان مرتبط : علی قهرمانی

«فاطمه علی است» داستان های کوتاه از بلندای سبک زندگی حضرت صدیقه طاهره (س) و امیرمؤمنان (ع) است که در چهار فصل تنظیم شده است.

جمعه 14 تیر 1398

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری تسنیم، آنچه خیلی از ما لابه لای تاریخ پرفراز و نشیب زندگی اهل بیت علیهم السلام دنبالش می گردیم، همین است که بدانیم، امامان ما در خانه و کاشانه خود چگونه زندگی می کردند. در زندگی امیرمؤمنان علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها چه می گذشته که نامشان این گونه در تاریخ جلوه گر است.

اگر شما نیز به دنبال همین زاویه از زندگی حضرات معصومین (ع) هستید، کتاب «فاطمه علی است» را از دست ندهید. حجت الاسلام «علی قهرمانی» برای تدوین و تألیف کتاب «فاطمه علی است» با وسواس زیاد دست به انتخاب روایت های متقن و مستند زده است و از میان منابع اهل سنت و شیعیان، فرازها و برهه هایی از زندگی حضرت زهرا و امیرمؤمنان را از دل تاریخ بیرون کشیده و با بیانی موجز و مینیمالیستی در قالب داستانک هایی خیره کننده و مؤثر در منظر ما گذاشته است.

«فاطمه علی است»؛ داستان هایی کوتاه از بلندای سبک زندگی حضرت صدیقه طاهره (س) و امیرمؤمنان (ع) در چهار فصل تنظیم شده است. فصل اول «تولد دو نور» به داستان ولادت و بالندگی آن دو معصوم می پردازد. در فصل دوم به نام «پیوند دو دریا» ماجراهای شورانگیز وصلت آن دو نور را می خوانیم. در سومین فصل که «داستان زندگی» نام دارد کاممان با داستانک هایی از زندگی و سلوک آن دو چراغ هدایت شیرین می شود. فصل آخر حین و بعد از شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س) را روایت می کند و «در فراق یار» نام دارد.

دو داستانک از کتاب

درس زندگی
خانه اش کوچک بود، اما پر از رونق و برکت. گاهی که همسرش در منزل نبود، خانه زهرا (س) محل نشست ها و مرکز گفتمان دین و زندگی می شد. با جمعی از زنان مدینه به گفت وگو می نشست. می آمدند تا از دختر پیامبر خرد و دانش زندگی بیاموزند. بعد از پرسش ها و پاسخ های فراوان همه سراپا گوش بودند. فاطمه (س) برای آن ها درسی می گفت که عمری در خانه با همسرش تمرین کرده بود: «بهترین شما کسی است که در رفتار با مردم نرم خوتر و مهربان تر باشد و ارزشمندترین شما کسی است که با همسر خود مهربان و بخشنده باشد

پاداش رسالت
«بگو هیچ اجر و پاداشی برای ابلاغ رسالتم نمی خواهم، مگر دوست داشتن و نیکی به نزدیکانم«

معنای آیه روشن بود: نیکی به خاندان و نزدیکان خاتم پیامبران.

با این حال بارها آمدند و از رسول خدا (ص) پرسیدند: «نزدیکان شما که محبت آن ها بر ما واجب است، چه کسانی هستند؟» در پاسخ می فرمود: «علی (ع) و فاطمه (س) و فرزندان فاطمه (ع)» و گاه این کلام را سه بار تکرار می کرد.

برای خرید اینترنتی این کتاب از سایت پاتوق کتاب فردا اینجا را کلیک کنید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط