loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رمان «وینسنس و گرگ خندان»

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : بیژن کیا

کتاب «وینسنس و گرگ خندان» نوشته بیژن کیا، درباره حمله ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای مسافربری ایرانی در خلیج فارس و شهادت سرنشینان آن در 12 تیرماه 1367 است.

جمعه 14 تیر 1398

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، داستان این کتاب درباره پرواز شماره ۶۵۵ است که در سال ۶۷ از بندرعباس به سمت دبی در حال پرواز بود اما با شلیک موشک از ناو یو اس اس وینسنس آمریکا سرنگون شد و ۲۹۰ مسافر آن که ۶۶ نفر از آن ها کودک بودند جان باختند.

نویسنده شیرازی این کتاب، بیژن کیا برای اثبات مظلومیت قربانیان این حادثه بزرگ انسانی اقدام به نگارش رمانی برگرفته از این اتفاق کرده که با توجه به اینکه ملیت های مختلف در این پرواز حضور داشتند سعی شده شخصیت های رمان نیز غیرایرانی باشند.

این رمان، واقعیتی که چند سال رسانه های جهان مخفی کرده اند را لو می دهد ... جیمز برای آن که برای مردم دنیا این معما را حل کند، جان خودش، ماریا، و ... را به خطر می اندازد ... معمایی پر کشش و کُشنده...

داستان این کتاب، راجع به زن و شوهری است که حق دوستند. پسری که دنبال این است بداند چه شد که ناو آمریکایی، هواپیمایی مسافربری ایرانی را هدف قرار داد و 280 زن و مرد و کودک را کشت. او طی تحقیقاتش به حقیقتی می رسد که آمریکایی ها با دروغ پوشانده بودنش بعد از تذکرهایی که می گیرد و گوش نمی دهد می کشنش. بعد همسرش را که پیگیر می شود می کشند. بعد خبرنگاری که پیگیر شده بود را می کشند، بعد پدرش که یکی از بازمانده های سرخ پوست ها بوده و پیگیری می کند را هم، هم...

منتهی پدرش زرنگی می کند نتیجه تمام تحقیقات را در یک وبلاگ می گذارد. برای چند نفر از جمله یک ایرانی به صورت رمانی به نام آدمخوار می فرستد.

نویسنده تلاش کرده بود تا بتواند سبک و سیاق زندگی و کلام امریکایی را رعایت کند و به صورت ماجرایی معماگونه کار را جلو ببرد. یعنی هم معمای هواپیمایی ایرباس را حل کرده است، هم فکر و روش استکباری و جلادی آمریکایی ها را گفته است، هم به جریان سرخپوست ها پرداخته است.

یکی از ویژگی های بارز شخصیت های اول رمان: حق طلب بودن و نترسیدن از ظالم است که نتیجه ی کارشان رساندن حقیقتی که پوشانده شده بود به جهان است. یکی از ویژگی های کلی داستان، نشان دادن خلق و خوی استکباری آمریکایی هاست و فضای کنترل شدید رسانه و فضای مجازی در آنجاست. در بوق و کرنا کردن آزادی، فقط همان آواز دهل است که به قول معروف از دور شنیدن خوش است. اما در بطن آن چیزی جز ترس و کنترل شدید و پوشاندن حقیقت نیست.

برای خرید اینترنتی این کتاب از سایت پاتوق کتاب فردا اینجا را کلیلک کنید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط