loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی به کودتای بیست و هشت مرداد با «ملاقات در جنگل بلوط»

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : جواد افهمی

«ملاقات در جنگل بلوط» اثر داستانی جواد افهمی در قالب مجموعه «روزهای انقلاب» است که توسط سوره مهر منتشر شده است. این اثر همزمان با سالروز کودتای بیست و هشتم مرداد به علاقه مندان کتاب معرفی می شود.

پنجشنبه 31 مرداد 1398

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، «ملاقات در جنگل بلوط» مستند داستانی جواد افهمی برای نوجوانان است که به حوادث کودتای 28 مرداد و سرنگونی دولت مصدق پرداخته شده است. این اثر به حوادثی پیش از وقایع 28 مرداد و رویدادهای منتهی به کودتا اشاره شده است .

داستان این کتاب ۱۴۰ صفحه ای در ارتباط با یک دانشجوی تاریخ است که برای نگارش پایان نامه خود که موضوع آن در ارتباط با کودتای ۲۸ مرداد است، تصمیم می گیرد تا به سراغ یکی از نیروهای نظامی باقیمانده مانده از روزهای کودتا که نقش مهمی هم در جریان شکل گیری این واقعه داشته برود تا به عنوان منبعی دسته اول از اطلاعات او برای اتمام نگارش پایان نامه اش استفاده کند.

کتاب سعی کرده در عین پرداختن به داستان تاریخی ظرافت های داستان نویسی معاصر را چه در شیوه روایت قصه و چه در معرفی درست شخصیت ها رعایت کند تا داستان «ملاقات در جنگل بلوط» تبدیل به یک اثر جذاب داستانی شود .

در قسمتی از کتاب این گونه آمده است: (عملیات چکمه با ترور رئیس شهربانی کل کشور که مورد اعتماد مصدق بود، رسما آغاز شد. ام.آی.سکیس کم نیاورد. با پیدا شدن جنازه سرتیپ افشار طوس [همان رئیس شهربانی مورد اعتماد مصدق] تو تپه های لشکرک، روزنامه های دست نشانده انگلیس و آمریکا، سنگ تموم گذاشتند تا قضیه ترور رئیس شهربانی مصدق رو به نفع خودشون و به ضرر مصدق تموم کنند. اوضاع شیرتوشیری شده بود که بیا و ببین! هرکس دیگه غیر از مصدق بود، همون لحظه اول کم می آورد و جا خالی می کرد. ..)

لازم به ذکر است که در صفحات پایانی کتاب قید شده است که افهمی برای نگارش کتاب از منابعی چون: کتاب کودتای 28مرداد، اثرعبدالله شهبازی و خواب آشفته نفت، محمد علی موحد و...بهره برده است.

برای خرید اینترنتی کتاب «ملاقات در جنگل بلوط» اینجا را کلیک نمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط