loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تا به خلوتگاه خورشید

نویسندگان مرتبط : محمود شاهرخی

یادواره محمود شاهرخی با عنوان «تا به خلوتگاه خورشید» جمعه، 21 آبان، در آستانه اولین سالگرد درگذشت این شاعر، با حضور خانواده وی و شاعرانی چون حمید سبزواری مشفق کاشانی، سیدحسن امین، سهیل محمودی، محمود محمودی و جمعی از ادب دوستان برگزار شد.

شنبه 22 آبان 1389

به گزارش ایبنا در این مراسم حمید سبزواری با اشاره به سابقه آشنایی‌اش با شاهرخی گفت:  من سال‌ها از محضر این شاعر توانا بهره بردم. ایشان از جمله ادبایی به شمار می‌آمد که توانستند به جایگاه والای یک انسان هنرمد دست یابند؛ جایگاهی که در ادب و اخلاق باید سرلوحه جوانانمان قرار گیرد.

مشفق کاشانی نیز در ادامه سخنان سبزواری گفت: استاد شاهرخی در طول 26 سال در شورای شعر وزارت ارشاد سروکارش با جوانانی بود که به تازگی در شاعری گام برمی داشتند. او از این رو به مسایل جوانان با ریزبینی خاصی نظر داشت و با حوصله به راهنمایی آنان می پرداخت.  در گذشت این شاعر برای من بسیار دردناک بود و من لحظاتی که از محضر او استفاده می کردم را هرگز فراموش نمی کنم.

در ادامه گفته‌های کاشانی، محمود محمودی، شاعر دیگر حضور یافته در این مراسم نیز معلمی را شغلی تعالی دهنده دانست و توضیح داد: شاکر خالقی هستم که علم نطق را در نهاد بشر قرار داد تا او بتواند با بیان مکنونات قلبی‌اش با دیگران ارتباط برقرار کند. معلم فردی است که دانستنی‌های خود را به قصد تعالی دادن به انسان‌ها می‌آموزد و چون چراغ است و نور می‌دهد. زنده یاد شاهرخی نیز یک معلم بود و با شاگردانش رمز و رازی وافر داشت.

وی افزود: شاهرخی در مکتب قرآن به رشد فکری رسید و این گونه عالم به علم خویش شد. او مانند عودی بدون دود بود که ریا در تقوایش رخنه نکرد. قلم او با دلش همسو بود. در انکار یا اثبات هر موضوعی تامل و تعمق می کرد و با دقتی وصف ناشدنی به هر سوال پاسخی مستدل می‌داد.

این شاعر همچنین گفت: ما از این شاعر هرگز خلق و خویی استکباری و بلند پروازانه سراغ نداریم. او از این حیث گنجینه‌ای از ادبیات عصر معاصر به شمار می رود؛ همچنانکه در غزلسرایی سرآمد  هم سلکان خود بود و در سیر و سلوک، وادی های هفتگانه را پیمود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط