loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گلچینی زیبا از اشعار عاشورایی شاعران فارسی زبان در «من می گویم شما بگریید»

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : علیرضا قزوه

کم نبوده اند شاعرانی که بعد از محتشم کاشانی، تاج شاعری برای اهل بیت و اباعبدالله علیهم السلام روی سرشان قرار گرفته و علیرضا قزوه در مجموعه «من می گویم شما بگریید» گلچینی از اشعار عاشورایی شاعران پارسی زبان را جمع آوری کرده که به مناسبت ایام محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان این اثر به مخاطبان گرامی پیشنهاد می شود.

چهارشنبه 20 شهریور 1398

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری سوره مهر، مرثیه های عاشورایی کتاب «من می گویم شما بگریید» در پنج فصل از سیف فرغانی، مولانا جلال الدین بلخی، محتشم کاشانی، اقبال لاهوری و شاعران صاحب اثر معاصر همچون حمید سبزواری، محمدعلی مجاهدی و ده ها شاعر معروف و مشهور معاصر و شاعران نوقلم، تشکیل شده است.


فصل اول کتاب « این حسین کیست ؟ با کربلا، با حسین(ع) شامل 44 مرثیه» ، فصل دوم با نام «ای پدر جان همرهان بستند بار... به شهیدان هاشمی شامل30 مرثیه»، فصل سوم با عنوان « ناله عشق است و آتش می زند با 6 مرثیه»، فصل چهارم «گودال قتلگاه پر از بوی سیب بود با 6 مرثیه» و فصل پنجم با نام « زینب اسیری رفت و ما بر جای بودیم با 37 مرثیه» را شامل می شود.

علیرضا قزوه در مقدمه کتاب می نویسد: این سال های آخر، شعرهایی از اینجا و آنجا از برخی مداحان آشنا و نام آشنا می شوم که به جای آنکه دل را بارانی کند، دل را به درد می آورد. برخی نیز داعیة خودنمایی دارند، حال آنکه اصل در کربلا گم شدن است و به اصل خویش رسیدن. همین انگیزه ای شد تا این اشعار را در دفتری فراهم آورم و هدیه اش کنم به مداحان دل سوخته به خصوص آنان که به لحن عاشورا تکلم می کنند و حنجره شان وقف امام حسین(ع) و یاران او است. می توانستیم به جای این شعرها اشعاری انتخاب کنیم که زرق و برق الفاظش امروزی تر باشد، اما فرمان از دل گرفتم و حکایت چنین شد که می بینید. در این دفتر ضعف های دستوری و زبانی و به خصوص محتوایی کمتر به چشم می آید.

«حریر نور» شعری از محمدعلی مجاهدی را از این مجموعه می خوانیم:

چون دید به نوک نی سرش را خورشید

بر خاک، تن مطهرش را خورشید

آرام، حریر نور خود را گسترد

پوشاند برهنه پیکرش را خورشید

برای خرید اینترنتی این کتاب از سایت پاتوق کتاب فردا اینجا را کلیک نمایید

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط