loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات پیاده روی اربعین 40 شهید مدافع حرم چاپ سومی شد

انتشارات مرتبط : تقدیر

نویسندگان مرتبط : محدثه سادات نبییان

همزمان با آغاز پیاده روی اربعین، کتاب «عمود آخر» که حاوی خاطرات پیاده روی اربعین شهدای مدافع حرم است برای مطالعه پیشنهاد می شود. این کتاب اخیرا به چاپ سوم رسیده است.

شنبه 13 مهر 1398

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری فارس، بهمن ماه سال گذشته بود که اثری راهی بازار کتاب شد که بی مناسبت با این روزهای و پیاده روی اربعین نیست. بر اساس این گزارش، کتاب خاطرات پیاده روی اربعین شهدای مدافع حرم با نام «عمود آخر»، شامل ۴۰ خاطره از ۴۰ شهید مدافع حرم توسط انتشارات تقدیر منتشر و روانه بازار کتاب شد.

این کتاب که با تلاش گروه نویسندگان پایگاه تخصصی «حریم حرم» و طی گفتگو با خانواده و همسفران شهدا گردآوری شده، شامل مجموعه روایت هایی از سفر زیارتی اربعین و خاطرات مربوط به پیاده روی مسیر نجف تا کربلای جمعی از شهدای مدافع حرم در سال های اخیر است.

خبرگزاری فارس با «حسن شمس آبادی» مدیرگروه فرهنگی حریم حرم و مدیر نویسندگان این اثر گفت وگویی انجام داد تا مسیر تهیه کتاب تشریح شود.

«شمس آبادی» در گفت وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره تالیف اظهار داشت: «عمود آخر» خاطرات ۴۰ شهید مدافع حرم از پیاده روی اربعین به نقل از خانواده، دوستان و همکارانشان است، این اثر بهمن ۹۷ کتاب منتشر شد و در حال حاضر در انتظار چاپ سوم کتاب هستیم.

وی درباره این شهدا و انتخاب آنها گفت: با خانواده برخی شهدا ارتباطاتی داشتیم با آنها تماس گرفته شد و جویا شدیم آیا شهید به پیاده روی رفته است یا نه، تلاش بر آن بود علاوه بر شهدای معروف مدافع حرم که شناخته شده تر هستند از شهدایی که آوازه زیادی ندارند هم خاطراتی نقل شود.

به گفته شمس آبادی، علاوه بر خلاطرات شناسنامه و مشخصاتی از این ۴۰ شهید در ابتدای کتاب درج شده است، اسامی برخی از شهدا عبارتند از، شهید حسین همدانی، شهید سجاد زبرجدی، شهید سجاد طاهرنیا، شهید مجید قربانخانی، شهید محمد پورهنگ، شهید تقوی، شهید حسین پور ابراهیمی، شهید حسین حریری، شهید سجاد عفتی و...

وی درباره جلد دوم کتاب خاطر نشان کرد: سعی بر این است چنانچه استقبال از جلد نخست کتاب خوب باشد جلد دوم را با روایت ۴۰ شهید مدافع حرم دیگر روایت کنیم، با توجه به بازخوردها و استقبال، احتمالا جلد دوم آن هم تهیه شود.

گفتنی است، از آنجایی که سفر زیارتی اربعین در سال های اخیر با جنگ علیه تروریسم در عراق و سوریه همزمان بوده و بسیاری از رزمندگان مقاومت از جمله شهدای مدافع حرم، درگیر مبارزه با تروریست های تکفیری در کشورهای عراق و سوریه بوده اند، خاطرات اربعین شهدای مدافع حرم، به خوبی تاثیرات متقابل دفاع از حرم در برابر تروریست ها و حضوردر پیاده روی اربعین را به تصویر می کشند.

در این کتاب تلاش شده علاوه بر روایت خاطرات، بخشی از وجوه شخصیتی و سلوک فردی و اجتماعی شهدای دفاع از حرم نیز مورد توجه قرار گیرد.

برای خرید اینترنتی این کتاب از سایت پاتوق کتاب فردا اینجا را کلیک نمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط