loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«در آغوش قلب ها»؛ حرف های ناگفته از ارادت افغانستانی ها به امام (ره)

انتشارات مرتبط : دفتر نشر معارف

نویسندگان مرتبط : محمدسرور رجایی

«در آغوش قلب ها» شامل مجموعه ای از سروده ها و خاطرات مردم کشور افغانستان درباره امام(ره) بازچاپ شد. این اثر با هدف نزدیک تر شدن ایرانی ها و افغانستانی ها به یکدیگر گردآوری شده است.

دوشنبه 22 مهر 1398

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری تسنیم، «در آغوش قلب ها» نمونه کوچکی از عمق علاقه آزادگان جهان به امام خمینی (ره) است، کتابی که در آن خاطراتی از خادم تا سربازان او در افغانستان گردآوری شده است. محمدسرور رجایی، شاعر و فعال فرهنگی افغانستانی، که چند سالی است تلاش دارد تا در قالب ارائه کارهای فرهنگی، اشتراکات دو ملت ایران و افغانستان را نشان دهد، این بار به سراغ سروده ها و آثاری رفته که نشان دهنده علاقه افغانستانی ها به امام(ره) است اما سال ها منتشر نشده بود.

این اثر که از سوی انتشارات راه یار به چاپ رسیده، دربردارنده 34 قطعه از خاطرات اهالی فرهنگ، فعالان ادبی و فرهنگی افغانستان و 55 قطعه سروده شده از شاعران این کشور است. سروده ها در قالب های مختلف غزل، مثنوی، نیمایی و ... به نظم در آمده که همگی بیانگر ارادت شاعران به امام(ره) است. همچنین مجموعه ای از تصاویر مربوط به برگزاری جلسات رحلت امام (ره) در روستاها و شهرهای افغانستان از دیگر موضوعات پرداخته شده در این کتاب است.

به گفته گردآورنده این اثر؛ بخش اول کتاب، شعرهای شاعران افغانستانی درباره امام(ره) است که پراکنده و کسی به آن توجه نکرده بود. بخش دوم، خاطرات افغانستانی ها اعم از آدم های معروف و ناشناخته درباره حضرت امام است. بخش سوم هم عکس های دیده نشده از مراسم های بزرگداشت و ترحیمی است که افغانستانی ها در نقاط مختلف افغانستان برای امام(ره) برگزار کرده بودند. در واقع کتاب «در آغوش قلب ها» منتشر شد تا به همه دوستان ایرانی و افغانستانی یادآور شود که ما هم امام (ره) را می شناختیم و دوستش داشتیم و داریم.

بیشتر بخوانید

«در آغوش قلب ها»؛ امام خمینی(ره) به روایت خادم افغانستانی

رجایی پیش تر درباره این اثر به تسنیم گفت: من گاهی در برخی از منابع شعری دوستان می دیدم که ارادت برخی از افغانستانی ها به امام(ره) در قالب شعری ارائه شده است. کنار این، برخی از اهالی فرهنگ نیز خاطراتی از ایشان نقل می کردند. افغانستانی ها ارادت بسیار به امام (ره) دارند. من دیدم تاکنون مجموعه ای این چنینی که بیانگر عمق ارادت و علاقه افغانستانی ها به امام (ه) باشد، منتشر نشده است؛ به همین دلیل تصمیم گرفتم تا اثری را با این محوریت منتشر کنم.

وی در ادامه به تأثیر این اثر میان ملت های ایران و افغانستان پرداخت و با بیان اینکه مطمئناً انتشار این نوع آثار در نزدیک شدن قلب ایرانی ها و افغانستانی ها به یکدیگر بسیار مؤثر خواهد بود، افزود: تولید چنین آثاری باعث همدلی بیشتر میان دو ملت می شود. شاید بسیاری از دوستان ایرانی ما از این وجه از مردم افغانستان اطلاع نداشته باشند و ندانند که مردم افغانستان خاطرات بسیار از امام در قلب خود دارند. شاید کسی نداند که در سال 68 که خبر درگذشت امام(ره) پخش شد، در دورترین روستاهای افغانستان، مراسم بزرگداشت گرفتند. در آن زمان دولت افغانستان وابسته به شوروی بود، اما همین دولت به دلیل علاقه مردم به امام(ره) مجبور شد که سه روز عزای عمومی اعلام کند. به همین خاطر این کتاب را گردآوری کردم تا به دست فارسی زبانان برسد تا آنها مشترکات بسیاری در این سروده ها و خاطرات ببینند.

برای خرید اینترنتی این کتاب از سایت پاتوق کتاب فردا، اینجا را کلیک نمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط