loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کندوکاو اندیشه دوازده فیلسوف معاصر ایرانی

نویسندگان مرتبط : معاونت پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

نویسنده کتاب «مقدمه‌ای بر فلسفه اسلامی معاصر» اندیشه دوازده متفکر معاصر ایران را معرفی و بررسی می‌کند تا تحلیلی اجمالی از وضعیت کنونی فلسفه اسلامی در کشورمان ارایه دهد.
محمد روحانی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل انتشارات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر را نود و پنجمین کتاب فلسفی این موسسه برشمرد و از انتشار آن تا هفته آتی خبر داد.

به گفته وی هدف اصلی محمد فنایی اشکوری، نویسنده کتاب، ارایه گزارش و تحلیلی اجمالی از وضعیت کنونی فلسفه اسلامی در ایران معاصر به مخاطبانی است که مشتاق آگاهی از جریان فکری چند دهه اخیرند.

روحانی اظهار کرد: امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی، شهید مطهری، آیت‌الله مهدی حائری، آیت‌الله سید جلال‌الدین آشتیانی، آیت‌الله محمدباقر صدر، آیت‌الله محمدتقی جعفری، آیت‌الله حسن‌زاده آملی، آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی، سیداحمد فردید و حکمت انسی، سیدحسین نصر و حکمت خالده اندیشمندانی‌اند که نویسنده در هر یک از فصول کتاب درباره تفکرات اصلی آنها سخن گفته است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل انتشارات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: فنایی اشکوری این افراد را ارکان فسلفه اسلامی معاصر نام می‌برد، اما آنان را تنها متفکران تاثیرگذار معاصر ایران نمی‌‌داند، بلکه اندیشه این فلاسفه را تاثیرگذارتر از سایر متفکران می‌پندارد.

وی با اشاره به کتاب دیگری از این نویسنده با عنوان «درآمدی بر فلسفه اسلامی» اظهار داشت: موضوعات کتاب جدید بر اساس فصل پانزدهم کتاب پیشین نویسنده شکل گرفته‌اند، چرا که بررسی چنین موضوعی در یک فصل به نتیجه مطلوبی منجر نمی‌شد.

روحانی ادامه داد: این اندیشمندان لزوما نظام فلسفی ابتکاری ندارند و اندیشه آنان در پی نوآوری فلسفی نیست، بلکه از پیروان فلسفه صدرایی به شمار می‌آیند. این کتاب به مخاطبان کمک می‌کند با نگرش رایج فلسفه اسلامی در ایران آشنا شوند.

دوشنبه 15 آذر 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط