loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«آقتاب در حجاب» شجاعی به روایتی نو

نویسندگان مرتبط : سید مهدی شجاعی

کتاب «آفتاب در حجاب» سید‌مهدی شجاعی در انتشارات کتاب نیستان پیشخان هفدهم را نیز پشت سر گذاشت. نویسنده در این کتاب زندگی حضرت زینب سلام‌الله علیها را از زبان ایشان به زبان روان و امروزی روایت کرده است. این داستان با لحنی شاعرانه و توصیفی به نگارش در آمده است.

سید‌مهدی شجاعی در کتاب «آفتاب در حجاب»، زندگی و وقایع متفاوت خانوداگی و اجتماعی زندگی حضرت زینب سلام‌الله علیها را همراه با نقش و حضور او در واقعه کربلا در قالب داستان بیان کرده است.

این داستان که با زبانی شاعرانه به نگارش درآمده، به توصیف ابعاد مختلف زندگی این بانوی بزرگ اسلامی از زمان کودکی تا رخ دادن واقعه کربلا پرداخته است.

این داستان این‌گونه آغاز شده:
«بغض راه گلویت را بسته بود، چشمهایت به سرخی نشسته بود. رنگ رویت پریده بود؛ ‌تمام تنت عرق کرده بود و گلویت خشک شده بود. دست و پای کوچکت می‌لرزید و لب‌ها و پلک‌هایت را بغضی کودکانه به ارتعاش وامی‌داشت. خودت را در آغوش پیامبر انداختی و با تمام وجود ضجه زدی...»

«سقای آب و ادب» نیز نام کتاب دیگری از این نویسنده است که این روزها در انتشارات «کتاب نیستان» مراحل انتشار را سپری می‌کند.

وی در این کتاب به وجوه گوناگون شخصیت حضرت عباس(ع)، به لحاظ اجتماعی و روانشناختی پرداخته است.

«حرف‌هایی که کهنه نمی‌شوند»، نیز نام کتابی دربرگیرنده مقالات سید‌مهدی شجاعی است که به تازگی توسط انتشارات «کتاب نیستان» منتشر شده.

فیلمنامه «مردی از جنس نور» نیز نام اثر جدید دیگر این نویسنده است که از سوی همین انتشاراتی به بازار نشر آمده است. این فیلمنامه درباره نگهداری و حفظ کتاب اسرار آل محمد (ص) توسط سلیم‌بن‌قیس است.

سید‌مهدی شجاعی متولد شهریور ۱۳۳۹ تهران، داستان‌نویس و روزنامه‌نگار و فارغ‌التحصیل رشته ادبیات دراماتیک است.

شجاعی هشت سال مسوولیت صفحه‌های فرهنگی و هنری روزنامه جمهوری اسلامی و سردبیری ماهنامه صحیفه را به عهده داشت و سال‌های متمادی سردبیری مجله رشد جوان و مدیر انتشارات برگ بود. داوری چند دوره از جشنواره فیلم فجر، جشنواره تئاتر فجر، جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان و جشنواره مطبوعات از فعالیت‌های هنری و فرهنگی او طی سال‌های ۶۵ تا ۷۵ به‌شمار می‌روند.

فیلم‌نامه‌های «بدوک»، «دیروز بارانی» و «پدر» کارهای سینمایی مشترک او با مجید مجیدی اند و فیلم‌نامه «چشم خفاش» و «قلعه دبا» کارهای سینمایی مشترک او با بهزاد بهزادپور.

از دیگر فیلم‌نامه‌های سیدمهدی شجاعی، می‌توان به «کمین» و «آخرین آبادی» اشاره کرد که توسط کانون پرورش فکری کودکان ساخته شده‌اند.

هم‌چنین کتاب‌های «کشتی پهلو گرفته»، «پدر، عشق و پسر»، «آفتاب در حجاب»، «از دیار حبیب»، «شکوای سبز»، «خدا کند تو بیایی» و « دست دعا، چشم امید» حاصل تجربه‌های او در زمینه ادبیات مذهبی اند.

او در زمینه ادبیات کودک و نوجوان نیز بیش از 100 کتاب تالیفی دارد.
گفتنی است غالب آثار این نویسنده پرتلاش در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

شنبه 27 آذر 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط