loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سخنرانی‌های عاشورایی حجت‌الاسلام انصاریان

نویسندگان مرتبط : حسین انصاریان

مرکز علمی ـ تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان، کتاب «مروری بر مقتل سید الشهدا» که متن سخنرانی‌های حجت‌الاسلام حسین انصاریان را دربر دارد، منتشر کرد.

در این اثر حجت‌الاسلام انصاریان نکاتی را درباره عزاداری سید الشهدا(ع) و مواردی که باید در این راه به آنها توجه کرد، یادآور شده‌ است.

حجت‌الاسلام انصاریان در بخشی از مقدمه این اثر در زمینه شأن و شخصیت امام حسین و اهل‌بیت(علیهم السلام) و اهمیت روضه و گریه بر ایشان نوشته است: «عظمت شخصیت و حرمت اهل‌بیت و ائمه طاهرین(علیهم السلام) در درجه اول در آیات قرآن کریم مانند آیه تطهیر و آیه مودت که به عنوان اجر رسالت نازل شده است و آیه وجوب اطاعت از اولوالامر استفاده می‌شود و همچنین از خطبه‌های امیرالمومنین(علیه السلام) در نهج البلاغه و روایات به خصوص زیارات و به ویژه زیارت جامعه کبیره که انشاء وجود مبارک حضرت هادی(علیه السلام) است، عظمت و جایگاه رفیع اهل بیت معلوم می‌گردد.
بر همه مسلمانان به خصوص به شیعیان اهل‌بیت(ع) واجب شرعی و عقلی است که در همه زمینه‌ها شخصیت عظمت و حرمت اهل‌بیت (ع) را حفظ کنند تا آنچه که شایسته آن بزرگواران نیست بیان نشود؛ در حق آنها اغراق نشود و از آنچه در قرآن و روایات درباره آنان نشان داده شده کمتر بیان نگردد.»

به اعتقاد صاحب این اثر، گریاندن مردم امری مستحب است و نیازی به مطالب بی اساس و خرافه ندارد که عواطف مردم تحریک شود. در کتاب‌های معتبر شیعه مطالب معتبر و قوی درباره اهل‌بیت(علیهم السلام) و مصائبشان وجود دارد که اگر همان متن‌ها برای مردم خوانده شود، قلب مردم را می‌سوزاند و اشک مردم را جاری می‌کند.

مرکز انتشارات موسسه دارالعرفان الشیعی نخستین چاپ کتاب «مروری بر مقتل سید الشهدا» را در شمارگان 3000 نسخه، 168 صفحه و بهای 20000 ریال به تازگی منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

شنبه 27 آذر 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط