loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رمان «برنامه نویس» با تم دفاع سایبری

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : وحید حسنی

«برنامه نویس» نوشته وحید حُسنی رمان برگزیده جشنواره رضوی در سال 96 است که در 12 فصل به موضوعاتی چون دفاع سایبری، فضای مجازی، سربازان گمنام امام زمان (عج)، امنیت و اقتدار ملی می پردازد.

شنبه 7 دی 1398

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از، پایگاه خبری سوره مهر، رمان «برنامه نویس» یک اثر اجتماعی است که با فضایی متفاوت نوشته شده است. علی تهامی دانشجوی کامپیوتر است و دانش و تبحر خاصی در هَک و ورود به سامانه های الکترونیکی دارد و می خواهد یک کار بزرگ انجام دهد. او با راهنمایی یکی از اساتیدش وارد یک پروژه امنیتی می شود و در این مسیر با حقایق زیادی از اتفاقات پیرامونش مواجه می شود.

وحید حُسنی درباره این رمان گفت: این کتاب در 12 فصل به موضوعاتی چون دفاع سایبری، فضای مجازی، سربازان گمنام امام زمان (عج)، امنیت و اقتدار ملی می پردازد و گوشه هایی از دفاع سایبری را در بستر داستان روایت می کند. قصه در فضایی جذاب و صمیمانه به پیش می رود و اتفاقاتی که برای راوی پیش آمده و فراز و نشیب های یک پروژه کاری او را بیان می کند.

وی اظهار داشت: این رمان، همت، غیرت و پایداری پایمردانی که با دست خالی و امکانات موجود با تکیه بر توان داخلی و دانش بومی مسیر رشد و پیشرفت ایران مقتدر و با صلابت را هموار کردند ارج می نهد و تحسین می کند.

حُسنی درباره نام رمان نیز اظهار کرد: شاید نام های دیگری هم می شد انتخاب کرد ولی این نام قوی تر و پر محتواتر بود زیرا شخصیت اصلی داستان یک هکر است که سعی می کند با تغییر شخصیت خود یک «برنامه نویس» شود. هکر در واقع یک شخصیت تخریب گر و ویران کننده است ولی در این اثر تخریب های او مثبت بوده و در واقع هکر سفید است و وقتی در پروژه مجبور می شود برنامه نویسی کند، برنامه نویسی برای او به یک آرمان تبدیل می شود.

در بخشی از این رمان می خوانیم:

«استاد رو کرد به من و گفت: «آقای تهامی، تو تا به حال چیزی را ساختی؟ نرم افزار، سایت، سامانه، هر چیزی که اسمش ساختن باشد، چیزی که کار کند، تا حالا ساختی؟

استاد، وقتی می توانید یک هکر خوب باشید که به ساختارها...

درس به من تحویل نده! بله، شما یک هکر کلاه سفید خوب هستی، اصلاً یک هکر نخبه ای و به تمامی ساختارهای برنامه ها هم تسلط داری، ولی تا حالا برنامه ای ساختی؟

سرم را بالا بردم، مثل یک دانشجوی شجاع و بی خیال از فکری برای عاقبت این حرف، مؤدبانه گفتم: «خیر استاد». لحنش نرم شد. پایش درد گرفت، شاید درد داشت و یادش افتاد که روی پاهایش دست بکشد. مکثی کرد و گفت: «باید بدانی ساختن با خراب کردن چقدر فرق دارد، تو باید بفهمی که ساختن ده ها برابر سخت تر است. تا حالا کارِ تو نفوذ کردن بوده، ایرادی ندارد، خیلی هم خوب است، ولی باید ساختن را تمرین کنی.»

لازم به ذکر است این اثر به عنوان رمان برگزیده سیزدهمین جشنواره ملی داستان رضوی(کبوتر حرم) در سال 96 شناخته شده است.

برای خرید این کتاب از سایت پاتوق کتاب فردا اینجا را کلیک نمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط