loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«عملیات روانی و رسانه» منتشر شد‌

چاپ نخست کتاب «عملیات روانی و رسانه» اثر مشترک حجت‌اله مرادی، یدالله محمدی، احمد باصری، محمدباقر حبی و محمدحسین الیاسی از سوی نشر ساقی منتشر و روانه بازار نشر شد.

این کتاب برای تبیین اصطلاح عملیات روانی در بستر ایران تالیف شده است، زیرا پویایی‌های تحول روابط بین‌الملل پس از پایان جنگ سرد، تحولات چشم انداز سند راهبردی 20 ساله و سرانجام حوادث 11 سپتامبر باعث شدند تا عملیات روانی برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

دانستن این نکته نیز حائز اهمیت است که تفاوت‌های میان مفاهیم مرتبط متعددی مانند تبلیغات جنگ اطلاعاتی، تهدیدات نرم و مدیریت ادراک، بسیار جزئی‌اند و ممکن است به برداشت‌های مناقشه برانگیز میان سازمان‌های مختلفی منجر شود که در حوزه امنیت ملی فعالیت می‌کنند. بنابراین روشن شدن مفهوم عملیات روانی زمینه، اجرای سیاست‌ها را فراهم و به ایجاد ساختار سیاسی در جمهوری اسلامی ایران برای هماهگی عملیات روانی در سطح ملی کمک خواهد کرد.

در بخشی از این کتاب آمده است: «بعد روانی هر کشمکش به میزان بعد فیزیکی‌اش مهم است. در این میان، عملیات روانی در عصر اطلاعات، به ویژه برای دولت و ملتی که تهدید در حوزه روانی و اجتماعی در آن مشهود است، اهمیت زیادی دارد. اهمیت عملیات روانی بسیار بیش‌تر از هدایت موفقیت آمیز عملیات تاکتیکی است.
عملیات روانی در بررسی مناقشه‌های نظامی و سیاسی، نقشی متنوع و اغلب درک نشده ایفا کرده است. تلاش برای تاثیرگذاری بر نگرش‌ها، باور‌ها و اقدامات کشور‌های دوست و دشمن و همچنین افراد و گروه‌ها به گونه‌ای که آن اقدامات مورد نظر فرد اجرا کننده‌ی عملیات روانی را انجام دهند، در طول تاریخ مشاهده و اغلب از آن به عنوان جنگ تبلیغات و جنگ روانی نام برده می‌شود.»

کتاب «عملیات روانی و رسانه» در هفت بخش گردآوری شده است که هر یک به جنبه‌های مختلف این عملیات اشاره دارند. مفهوم‌شناسی عملیات روانی، روش‌های عملیات روانی، امنیت فرهنگی و نظام رسانه، جنگ رسانه‌ای در فضای مجازی، عصر اطلاعات و عملیلت روانی، عملیات روانی آمریکا علیه ایران و عملیات‌های روانی و بحران‌های شهری، بخش‌های مختلف این کتاب را تشکیل می‌دهند.

چاپ نخست کتاب «عملیات روانی رسانه» اثر مشترک «حجت‌اله مرادی، یدالله محمدی، احمد باصری محمدباقر حبی و محمدحسین الیاسی در شمارگان 2200 نسخه، 238 صفحه و قیمت 40000 ریال از سوی نشر ساقی منتشر و روانه بازار نشر شد.

این کتاب در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

پنجشنبه 9 دی 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط