loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حماسه تلخ؛ روایتی متفاوت از انتخابات 88

کتاب حماسه تلخ روایتی متفاوت از انتخابات 88 نوشته سید امیر سیاح از سوی موسسه جام جم در سه هزار نسخه منتشر شد.

کتاب حماسه تلخ به فرازو نشیبهای انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 پرداخته و در فصول 27 گانه به ترتیب به موضوعات فضای سیاسی ایران در سال منتهی به انتخابات 88، مهرماه 87، ورود شیخ اصلاحات ، آبان 87، اردوگاه اصولگرایان از استیضاح تا اتحاد ، آذر 87، دولت وحدت ملی ، دی ماه 87، تلاش اصلاح طلبان برای ائتلاف، بهمن 87، تردیدهای سید، اسفند 87، پایان سکوت 20 ساله، فروردین 88 مشارکت حداکثری، اردیبهشت 88، حال وهوای احمدی نژاد، خرداد 88، آغاز تبلیغات، مستندهای تلویزیونی کاندیداها، مناظره ها انفجار تنور انتخابات، شبهایی که تهران نمی خوابید، حماسه ای که تلخ شد، حکایت خس و خاشاک، نصیحت و اتمام حجت، معمای ندا، آخرین تلاشها برای جلب اعتماد، ترانه موسوی، قطعه ای پازل، مرگ بر چین در نماز دشمن شکن جمعه، مرداد تلخ، شهریور 88، کشته سازی توسط جنبش بی سر، سفارت روسیه لانه جاسوسی، حرکت به سوی رادیکالیزم، عاشورای سبز و جنبش سبز در آخرین ایستگاه مورد بررسی قرار می دهد.

نویسنده در بخشی از مقدمه می آورد: بی تردید انتخابات ریاست جمهوری دهم که در سال 88 برگزار شد یکی از مهمترین وقایع 30 ساله انقلاب تلقی می گردد.

سید امیر سیاح می افزاید: انتخاباتی که هم در شروع و مقدمات آن متفاوت بود هم در پایان و آثار و تبعات پس از آن، به نحوی که با گذشت بیش از یکسال از برگزاری آن همچنان مورد بحث و گفتگوی صاحبنظران و رسانه های داخلی و خارجی قرار دارد.

وی ادامه می دهد: دامنه این انتخابات به رخدادهای تلخی انجامید که برخی، از آن به کودتای مخملی، فتنه و اقدام به براندازی نظام جمهوری اسلامی یاد کردند.

نگارنده این مطلب تاکید دارد: تحلیل ابعاد مختلف این رویداد بی نظیر می تواند به بصیرت و روشنگری نسل جوان امروز و آینده کمک شایانی نماید. انتخاب 88 سرشار از آموزه ها و عبرتها، ریزش و رویشها بود.

وی در مقدمه مذکور می آورد: آنچه در کتاب "حماسه تلخ" آمده روایتی است متفاوت از همه آنچه درباره این انتخابات رخ داد.

یکشنبه 19 دی 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط