loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سینمای سوم: کتابی درباره سینمای آمریکای لاتین

کتاب «سینمای سوم: چشم‏انداز سینمای آمریکای لاتین» به کوشش دکتر محمد صفری و مهندس سید سلیم غفوری از سوی مرکز فرهنگی میثاق در تهران منتشر شد.
با توجه به جایگاه کنونی آمریکای لاتین در عرصه‏های مختلف سیاسی و اقتصادی در سیاست خارجه کشور ما، جامعه فرهنگی و سیاسی ما اطلاعات کمی از این منطقه دارند. لذا مرکز فرهنگی میثاق اقدام به انتشار کتاب و آگااهی بخشی در این زمینه نموده است.
سینمای آمریکای لاتین در سالیان اخیر به واسطه ساخته‏های ارزشمند فیلمسازان این قاره توانسته است در سطح جهان خود را به عنوان یک سینمای صاحب سبک معرفی کند.
«سینمای سوم» مجموعه مقالاتی است که به منظور بررسی وضعیت این سینما تهیه شده است. در این کتاب، کانون توجه روی برخی تئوری‏هایی است که متضمن محصول سینمای سوم و حاوی برخی افراد و افکاری است که در پیشرفت آن تأثیرگذار بوده‏اند.
چشم‏انداز سینمای آمریکای لاتین با فراهم کردن جایگاه نمایش گسترده این آثار و ایجاد تعامل و تعادل میان فیلم‏ها و عنصر انسانی و برخورد آزاد اندیشه‏های سینماگران این قاره فارغ از تعلقات ملی ـ نژادی و مذهبی آنان، تلاشی است در جهت تقویت و تفاهم فرهنگی و سینمایی و توسعه چندگانگی فرهنگی در کشورهای دو قطب.
به جای مقدمه (محمد صفری)، جادوی سرزمین، (سید سلیم غفوری) سینمای نوین آمریکای لاتین(مایکل چانن)، سینمای سوم: تجربی، آنارشیستی و مدرن(محمد صفری)، نئورئالیسم و میراث سینمای آمریکای لاتین(جرج سانجینز)، سیری کوتاه در سرگذشت ادبیات آمریکای لاتین(عبدالهن کوثری)، جنگ علیه فراموشی (فرناندو سولانا و پاتریشیو گازمن)، مستند بحران(گازمن)، تضاد بونوئل(ادگونزالز)، معرفی فیلم‏های مستند(16 مستند)، فیلم‏های داستانی (10 فیلم) و فیلم‏های کوتاه (5 فیلم) عناوین مقالات این مجموعه هستند.
کتاب «سینمای سوم: چشم‏انداز سینمای آمریکای لاتین» در 136 صفحه، تیراژ 2000 نسخه و قیمت 1200تومان از سوی مرکز فرهنگی منتشر شده است و از طریق فروشگاههای دفتر نشر معارف (881911212 -021) و (7744616-0251) یا موسسه راهبران کتاب فردا (7746992-0251) و فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب (www.bookroom.ir) قابل تهیه است.

یکشنبه 19 دی 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط