loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی‌نامه «جلال آل احمد» در راه است

نویسندگان مرتبط : جلال آل احمد | مصطفی جمشیدی

مصطفی جمشیدی با بیان اینکه کتاب زندگی و خاطرات زنده‌یاد جلال آل‌احمد با نام «القصه جلال» در انتشارات امیرکبیر زیر چاپ است، گفت: راوی اول‌شخص این داستان خود جلال آل احمد است.

«مصطفی جمشیدی»، نویسنده کتاب «القصه جلال» در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) در توضیح مطلب فوق، افزود: زندگی زنده‌یاد جلال در قالب یک داستان به نگارش درآمده است و در این اثر ویژگی‌های شخصیت جلال به عنوان شخصیت داستانی در کتاب مطرح است.

جمشیدی گفت: در کتاب «القصه جلال» سعی کرده‌ام مراحل مختلف زندگی جلال آل احمد را تا لحظه مرگ و با شیوه مدرن داستان‌نویسی مورد بررسی قرار دهم.

وی با بیان اینکه بعد از انتشار این کتاب قصد دارم داستان بلندتری از زندگی این شخصیت ادبی را بنویسم، تصریح کرد: کتاب «القصه جلال» هم‌اکنون در انتشارات امیرکبیر مراحل چاپ را طی می‌کند و به‌زودی منتشر می‌شود و سپس قصد دارم یک داستان بلند (رمان) را دراین زمینه بنویسم.

این نویسنده به وزن و جایگاه جلال آل احمد در عرصه هنر و ادبیات معاصر و همچنین نزد نویسندگان و مسئولان اشاره کرد و گفت: همین امر باعث شد تا تمام تلاشم را بکنم تا زندگی این شخصیت مهم ادبی به‌خوبی روایت شود و حق مطلب را درمورد این شخصیت به درستی ادا کنم.

جمشیدی یادآورشد: این کتاب با توجه به رعایت موارد ذکر شده قابلیت تبدیل شدن به یک فیلم بلند سینمایی از زندگی جلال را دارد و می‌تواند منبع خوبی برای نگارش یک فیلمنامه و ساخت یک اثر سینمایی از زندگی جلال باشد.

وی با اشاره به اینکه راوی اول شخص این داستان خود جلال آل احمد است و به مرحوم شمس آل احمد و دیگر افراد خانواده جلال نیز در این کتاب پرداخته شده است، گفت: این شیوه به دلیل وجود برخی حساسیت‌ها در زندگی بزرگان سختی‌هایی به همراه داشت.

«باورم کن سلیمان»، «سونات عدن» و «بازیافته‌های شهردلتنگ» ازآثار منتشر شده مصطفی جمشیدی‌اند.

گفتنی است همه آثار جلال آل احمد در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

سه‌شنبه 21 دی 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط