loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شرحی از دخالت‌های آمریکا در 55 کشور

نویسندگان مرتبط : مرکز اسناد انقلاب اسلامی

ترسیمی از اهداف و گونه‌های دخالت‌های نظامی آمریکا و سازمان «سیا» پس از جنگ جهانی دوم در کتابی با نام «سرکوب امید» نوشته «ویلیام بلوم» با ترجمه عبدالرضا هوشنگ مهدوی از سوی انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.\

پایان جنگ جهانی دوم سرآغاز دست‌اندازی شدید ایالات متحده‌ آمریکا به نقاط مختلف جهان و دخالت بی‌رویه در امور کشورهای دیگر و سرکوب هرگونه حرکت‌های آزادیخواهانه و استقلال‌طلبانه به بهانه‌ها و عناوین مختلف بود.

از خرابه‌های این جنگ عالم‌سوز، دو قدرت ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی کمونیستی توانستند کمر راست کنند و هر کدام با ایدئولوژی و مکتب فکری خاص خود علیه دیگری به تبلیغ پرداختند.

به اعتقاد نویسنده این اثر، در این میان ایالات متحده هرگونه حرکت آزادیخواهانه‌ ملت‌های جهان را به بهانه‌های واهی از قبیل توطئه‌ کمونیست‌ها سرکوب کرد و هرگونه نور امیدی را برای رهایی از سیطره‌ استکبار خاموش ساخت.

کتاب «سرکوب امید» شرحی از دخالت‌های ایالات متحده در 55 کشور مستقل دنیا به بهانه‌های واهی به شمار می‌رود.

چاپ اول کتاب «سرکوب امید» توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در شمارگان 2000 نسخه، 1068 صفحه و بهای 102000 ریال روانه بازار نشر شده است.

این کتاب در سایت پاتوق کتاب و فروشگاههای دفتر نشر معارف موجود و قابل تهیه است.

شنبه 25 دی 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط