loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات «تکاپوهای آرمان‌گرایانه» عبدخدایی

نویسندگان مرتبط : موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی

داوود امینی، خاطرات محمدمهدی عبدخدایی، از اعضای جمعیت فداییان اسلام را در قالب کتابی با عنوان "تکاپوهای آرمان‌گرایانه" تدوین کرده است. سال 1376 و طی 19 جلسه تمام خاطرات محمدمهدی عبدخدایی با محوریت فعالیت‌های جمعیت فداییان اسلام از آغاز تا پایان ضبط شده‌اند. این اثر به زودی توسط موسسه مطالعات تاریخ معاصر به چاپ می‌رسد.

امینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار داشت: از آنجا که عبدخدایی به طور کامل با تمام حوادثی که برای این جمعیت اتفاق افتاده، آشنایی دارد، در کتاب خاطراتش که "تکاپوهای آرمان‌گرایانه" نام دارد، این گروه معرفی و تحلیلی از فعالیت‌هایشان ارایه می‌شوند.

محمد مهدی عبدخدایی، در جلساتی که نواب صفوی، رهبر جمعیت فداییان اسلام با پدرش داشت، شرکت می‌کرد و زمانی که به تهران رفت و در بازار مشغول به کار شد، به عضویت این جمعیت در آمد. وی پس از شهادت سید مجتبی نواب صفوی در 27 دی سال 1334 تحت تعقیب مأموران رژیم پهلوی قرار گرفت و پس از دستگیری به 8 سال زندان محکوم شد.

به گفته داوود امینی کتاب خاطرات محمدمهدی عبدخدایی به زودی توسط موسسه مطالعات تاریخ معاصر منتشر می‌شود.

سید مجتبی نواب صفوی جمعیت فداییان اسلام را در سال 1324 تشکیل داد و برادری، استقامت و اتحاد را خط کلی و رسیدن به حاکمیت اسلام و قرآن را هدف اصلی مبارزه معرفی کرد.

شنبه 25 دی 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط