loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مطالعات انتقادی استعمار مجازی آمریکا

کتاب "مطالعات انتقادی استعمار مجازی آمریکا" با عنوان فرعی "قدرت نرم و امپراتوریهای مجازی" تالیف سید سعید‌رضا عاملی با شمارگان 2000 نسخه در 645 صفحه از سوی موسسه انتشارات امیرکبیر منتشر شد.

در مقدمه کتاب درباره مفهوم تفکر انتقادی توضیح داده شده است: تفکر انتقادی، تفکری است که نگاه را فراتر از روندها و واقعیتهای عادی یک پدیده می‌برد. تلاشی است فکری برای دیدن "فرا متغیرها" و غرق نشدن در متغیرهای نزدیک به یک واقعیت و در عین حال فهم دقیق معانی موجود در واقعیت اجتماعی.

عاملی در تعریف قدرت نرم عنوان می‌کند: قدرت نرم، جذب دیگران با ساز و کارهایی است فراتر از محرکات صرفاً مادی که بیشتر بر همکاری با اجبار مبتنی بود. این جذب با ابزار ملموس یا غیر ملموس اعمال می‌شود. قدرت نرم یک نوع چرخش جامعه به سمت خواست نظام قدرت است.

کتاب "مطالعات انتقادی استعمار مجازی آمریکا" شامل هشت فصل است که عنوان برخی از آنها عبارتند از مطالعات انتقادی یاهو، مطالعات انتقادی گوگل، مطالعه انتقادی فیس‌بوک و مطالعه انتقادی یوتیوب.

در این کتاب می‌خوانیم: نیروی دفاع اسرائیل در یوتیوب کانال اختصاصی دارد و میلیونها ویدئو را در توجیه جنایات جنگی و بازسازی تصویر تخریب شده ارتش اسرائیل در یوتیوب قرار داده است و همچنان نیز قرار می‌دهد. در موقعیتی که سومین وبگاه جهان در خدمت اسرائیل است، بازنمایی شهروندان اسرائیل به عنوان افرادی تحت هجوم مکرر دشمنی با قابلیت انجام عملیات ترور در سراسر جهان در دستور کار آن قرار می‌گیرد.

یکشنبه 26 دی 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط