loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نرم افزار مجموعه آثار علامه طباطبایی

نویسندگان مرتبط : سید محمدحسین طباطبایی | سید هادی خسروشاهی

لوح فشرده مجموعه آثار علامه طباطبایى به همت موسسه بوستان کتاب منتشر شد.
نرم افزار مجموعه آثار علامه طباطبایى مشتمل بر بیشتر آثار مفسر و فیلسوف بزرگ اسلامی علامه سید محمد حسین طباطبائی از سوی مؤسسه بوستان کتاب قم منتشر و وارد بازار شد.

علامه سید محمد حسین طباطبایى که بى تردید یکى از نوادر مفاخر دنیاى معاصر اسلام و تشیع بود از همان دوران تحصیل در نجف اشرف تا پایان زندگى پربار خود در قم، به تدریس و تالیف و تحقیق و تربیت روحى معنوى افراد پرداخت و در زمینه هاى علمى، تفسیرى و فلسفى، آثار گرانبهائى با نوآورى هاى ویژه ازخود به یادگار گذاشت.

شیعه‏، شیعه در اسلام‏، رسالت تشیع‏، قرآن در اسلام‏، تعالیم اسلام‏، روابط اجتماعى در اسلام‏، رسائل توحیدى‏، انسان از آغاز تا انجام‏، مجموعه رسائل (سه جلد)، بررسى هاى اسلامى (دوجلد)، سنن النبى‏ صلی الله علیه و آله، رساله لب اللباب به ضمیمه مصاحبات‏، آغاز فلسفه‏، اصول فلسفه رئالیسم، تحریری بر اصول فلسفه و روش رئالیسم، فروغ حکمت (ترجمه و شرح نهایة الحکمة)، شرح نهایة الحکمة (علی علمی اردبیلی)، نهایت فلسفه (ترجمه نهایة الحکمة)، ترجمه و شرح نهایة الحکمة (علی شیروانی)، ترجمه و شرح بدایة الحکمة (علی شیروانی)، برهان و در آخر مرزبان وحی و خرد یادنامه علامه طباطبایی، عنوان کتاب هایی است که مؤسسه بوستان کتاب با نام «نرم افزار مجموعه آثار علامه طباطبایى» منتشر کرده است.

ارتباط منطقی میان واژگان و متن کتب از طریق فهرست کلمات و جستجوی عبارات، ارائه امکانات فنی جهت انجام پژوهش های متنوع در کتب، عرضه فهرست ها و نمایه های مختلف (ایندکس) جهت تسهیل در امر تحقیق، پژوهش در متن از طریق فهرست درختی و گزینشی، امکان تنظیم فهرست کتب بر اساس الگوی دلخواه، استفاده از امکانات پژوهشی مانند: نمایه زنی، حاشیه نویسی، رنگی کردن و علامت گذاری، امکان یادداشت برداری، گزینش متن، ویرایش و چاپ مطالب مورد نظر، و همچنین ارتباط 10 عنوان لغت نامه فارسی و عربی با متن کتب برنامه، از جمله امکانات فنی این نرم افزار است.

در بخشی از مقدمه حجت الاسلام سید هادی خسرو شاهی که در ابتدای نرم افزار آمده، می خوانید: «بى تردید نشر هر چه بیشتر آثار علامه طباطبائى در تحکیم مبانى فکرى و عقیدتى نسل جوان معاصر، تاثیر ماندگارى از خود به یادگار خواهد گذاشت و امیدواریم که توفیقات الهى استمرار یابد و موسسه بوستان بتواند مجموعه کاملى از آثار عربى استاد علامه را، همراه مجموعه‏اى دیگر که شامل شرح و تفسیر و تفصیل آثار استاد است، پس از چاپ و نشر به شکل دایرة‏المعارفى گران سنگ، در شکل نرم افزارى به دنیاى دین و علم و فرهنگ، تقدیم بدارد.»

نرم افزار مجموعه آثار علامه طباطبایى که شامل بیست و دو عنوان کتاب است در سال جاری به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است. این نرم افزار به زودی در سایت پاتوق کتاب توزیع خواهد شد.



دوشنبه 27 دی 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط