loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نوسازی و تحول درباره حوزه منتشر شد

کتاب کتاب نوسازی و تحول به عنوان اولین مجموعه از کتاب های فردای حوزه به همت جمعی از نویسندگان مجله حوزه و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.


به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب نوسازی و تحول به همت 14 نفر از صاحب‌نظران حوزه منتشر شده است

در مقدم این کتاب آمده است: در هر عصر، مصلحان دینی به تناسب نیازها و مقتضیات زمان خود خواهان تغییرها و تحولاتی در حوزه های دینی و توانمندی ها و کارکردها و رویکردهای عالمان و روحانیون زمان خود بوده اند و هر کدام با اقدام هایی محدود یا گسترده شخصی یا جمعی در آن راه گام هایی برداشته اند.

در ادامه مقدمه آمده است: اما آن جه به زمان ما مربوط می شود تلاشی است که از حدود نیم قرن قبل آغاز شده و با رخدادانقلاب اسلامی شدت یافته است تا تحول مثبت و جدی و فراگیر را در نظام حوزه و سازمان روحانیت رقم بزند.

اصطلاح حوزه از تئوری تا عمل نوشته سید عباس صالحی، حوزه ، نیازها و انتظارهای نظام نوشته عباس مخلصی، مدرس و اصلاح حوزه ها نوشته اسماعیل اسماعیلی ،نگرانی های امام درباره حوزه نوشته سید عباس رضوی، رسالت سیاسی حوزه ها در اندیشه امام خمینی (ره) نوشته محمد صادق مزینانی،سهم حوزه ها در تمدن اسلامی نوشته سید عباس رضوی، شیخ عبدالکریم حائری ،حوزه علمیه قم و تولید علم در سده معاصر ایران نوشته سید محمد عیسی نژاد از مقالات مندرج در کتاب نوسازی و تحول است.

زمان آگاهی حوزه نوشته سید عباس صالحی ،قابلیت های حوزه در مسیر روشنفکری دینی نوشته محمد باغستانی ،جریان شناسی تاریخی و روشنفکری حوزه نوشته سید محمد عیسی نژاد ،حوزه در نگاه رهبری نوشته سید علی نقی ایازی ،راهبردهای تحول در حوزه نوشته عبدالمجید واسطی ،مرجعیت دینی و رسالت شناسی نوشته احمد ترابی و درآمدی برطبقه بندی دانش های حوزوی نوشته امین عظیمی دیگر مقالات چاپ شده در این کتاب است.

کتاب نوسازی و تحول به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در شمارگان 1400 نسخه وارد بازار کتاب شده است.

سه‌شنبه 28 دی 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط