loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چاپ دوم «چهل درس زندگی برای زنان و شوهران»

دومین چاپ کتاب چهل درس زندگی برای زنان و شوهران تألیف سید محمد رضا طباطبایی به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مؤلف کتاب چهل درس زندگی برای زنان و شوهران، مطالب مفیدی را برای همسران با استفاده از سخنان حکیمانه ائمه معصومین (ع) گردآوری کرده است.

از آنجا که زن و مرد تشکیل دهندگان اصلی خانواده اند و پیدایش و پرورش نسل نو، از کانون خانواده است، روابط آن دو با یکدیگر بنیادی ترین رابطه هاست. و همین امر نویسنده را بر آن داشته تا به گردآوری وظایف زن وشوهر بپردازد.

مطالب این کتاب در سه بخش تنظیم شده است: وظایف مشترک؛ یعنی وظایفی که هم مرد باید آن ها را انجام دهد و هم زن، وظایف زن در برابر شوهر، وظایف مرد در برابر همسر.

در بخش دوم کتاب با موضوع آیات و روایات مربوط به همسران آمده است: «پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید: أیة امرأة تطیبت ثم خرجت من بیتها فهی تلعن حتی ترجع إلی بیتها متی رجعت؛ زنی که خود را خوش بو کند و از خانه بیرون رود لعن می شود تازمانی که به خانه برگردد.

هم چنین فرموده است: إن من خیر نسائکم ... المتبرجة من زوجها الحصان عن غیره ... إن من شر نسائکم ... المتبرجة إذا غاب عنها بعلها...؛ بهترین زنان شما زنی است که برای شوهرش آرایش کند و نه برای دیگران و بد ترین زنان شما زنی است که برای غیر شوهرش آرایش نماید.

و یا از حضرت علی آمده است: «إن النساء... أمانة الله عندکم، فلا تضادوهن و لا تعضلوهن؛ زنان امانت خداوند نزد شما مردانند، آن ها را نیازارید و بر آن ها سخت نگیرید.»

این کتاب، بخشی از کتاب نردبان خوشبختی، اثری از همین نویسنده بود که اکنون به عنوان کتابی مستقل با نام چهل درس زندگی برای زنان و شوهران منتشر شده است.

چاپ دوم کتاب چهل درس زندگی برای زنان و شوهران نوشته سید محمد رضا طباطبایی در سال 1389 با شمارگان 2000 نسخه در 100 صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

سه‌شنبه 28 دی 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط