loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

داستان هایی از زنان نویسنده در سال های پایانی قرن ۱۹

انتشارات مرتبط : کتاب نیستان

نویسندگان مرتبط : لیدا طرزی

انتشارات نیستان کتاب صوتی «از بانوان نویسنده چه خبر» را با صدای لیلا طرزی منتشر کرد.

دوشنبه 14 بهمن 1398

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری تسنیم، انتشارات نیستان کتاب صوتی «از بانوان نویسنده چه خبر؟»

را با صدای مریم محبوب روانه بازار نشر کرد.

لیلا طرزی مترجم این مجموعه در مقدمه ای که بر این کتاب نوشته است عنوان کرده که ملاک او برای انتخاب داستان های این مجموعه دوران زندگی و شرایط سیاسی و اجتماعی و فرهنگی حاکم بر سرزمین آنها بوده است. بر همین اساس وی سال های پایانی قرن نوزدهم و سال های ابتدایی قرن بیستم را به عنوان زمان انتخاب آثار داستانی این مجموعه انتخاب کرده است و از این رهگذر تلاش کرده تا تحولات و باورهای شگرف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در جوامع غربی و پوست اندازی لایه های زیستی مردم این بخش از زمین در آستانه قرن بیستم را از قاب و دریچه داستان به مخاطبان خود معرفی کند. به همین خاطر می توان این مجموعه داستان را نمادی نوشتاری از ساختار نو شده فکری اروپا در ابتدای قرن بیستم به شمار آورد؛ ساختاری که در ادامه منجر به خلق بحران های اجتماعی و سیاسی و حتی فکری و فلسفی زیادی در جهان شد.

از سوی دیگر، طرزی در این کتاب سعی کرده راوی داستان های خود را تنها زنان انتخاب کند، زنانی که حضور و فعل و انفعال آنها در این بازه زمانی نمادی از دوران رهایی زنان در اروپا به شمار می رود، رهایی از ساختارهای نوشته شده و شکل گرفته برای زنان که بسیاری آن را در آن دوران بر نتابیده و بر علیه آن دست به اعتراض بلند کرده اند؛ خواه در کف خیابان ها و خواه در میان صفحات کاغذی داستان هایشان.

این مجموعه تنها چند نمونه از داستان های کوتاه نویسندگان زن این دوره خاص را کنار هم گرد آورده و سعی کرده است که گوشه ای از دغدغه های آنها را در قالب درام داستانی به تصویر بکشد. زنانی که به گفته طرزی برخی از آنها همانند «کاترین آن پورتر» میان سنت و تجدد دست و پا می زدند و یا مانند «دوروتی پارکر» درگیر فعالیت های مدنی و سیاسی بودند. و یا مانند «کاترین منسفیلد» به زبانی تازه در عصر خود دغدغه انسانی را بیان می کنند و البته برخی دیگر از این داستان نویسان نیز مانند «شرلی جکسون» است که در داستان لاتاری خود یک بار دیگر ما را در برابر این پرسش هولناک قرار می دهد که آیا به راستی ما انسان های متمدنی هستیم؟

برای خرید نسخه چاپی این کتاب از فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب فردا اینجا را کلیک نمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط