loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی به «گام تمدن ساز»؛ بسط بیانیه گام دوم انقلاب با تکیه بر اسناد بین المللی

انتشارات مرتبط : دفتر نشر معارف

نویسندگان مرتبط : سید محمدحسین راجی | سید محمدرضا خاتمی

چهاردهمین دوره پویش مطالعاتی روشنا با محوریت کتاب «گام تمدن ساز» کار خود را آغاز کرد. انتشار این اثر بازخورد های خوبی در میان اهالی فرهنگ و سیاست داشت.

یکشنبه 27 بهمن 1398

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری تسنیم، کتاب «گام تمدن ساز؛ بسط بیانیه گام دوم انقلاب با تکیه بر اسناد بین المللی» که به قلم سیدمحمدحسین راجی و سیدمحمدرضا خاتمی نوشته شده، از جمله آثاری است که اخیراً از سوی نشر معارف روانه کتابفروشی ها شده است.

کتاب حاضر در چهار بخش تدوین شده است؛ بخش اول به عظمت حادثه انقلاب می پردازد و در ادامه، با مقایسه ای بین انقلاب اسلامی ایران با انقلاب فرانسه و انقلاب مارکسیستی روسیه تلاش دارد به پرسش ها در این زمینه پاسخ دهد. در این بخش نظر برخی از اندیشمندان غرب و جهان اسلام درباره انقلاب اسلامی و اهمیت آن نیز ذکر شده است.

در بخش دوم کتاب که شامل هفت فصل است، به موضوعات مختلفی از جمله موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت های حیاتی و اقتصادی و عمرانی، سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه می پردازد. بخش سوم کتاب نیز چالش ها و ظرفیت ها را بررسی می کند که در دو فصل به عظمت نقش نیروی جوان متعهد و ظرفیت های کم نظیر طبیعی و انسانی کشور اشاره شده است. بخش نهایی کتاب نیز به توصیه و نشانه های واقعی این توصیه ها برخلاف آنچه که غرب به ایرانیان نشان می دهد، اشاره می کند؛ راه هایی که آینده ای روشن و واضح دارند اما غرب با غول رسانه ای اش سعی در کور کردن این راه دارد.

چهاردهمین دوره پویش مطالعاتی روشنا نیز بر مبنای این کتاب از فردا، 28 بهمن ماه، کار خود را آغاز خواهد کرد. به همین مناسبت مراسم رونمایی با حضور حجت الاسلام و المسلمین رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از ساعت 14 الی 16 در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار می شود.

برای خرید اینترنتی این کتاب از سایت پاتوق کتاب فردا اینجا را کلیک نمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط