loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مستند باشگاه شهرت با موضوع جولان سلبریتی ها

دوشنبه 28 بهمن 1398

محمدحسن یادگاری فیلم سازی که از ابتدا در «جشنواره عمار» بوده در مورد مستند تازه اش به نام «باشگاه شهرت» به مسئله سلبریتی پرداخته است. به دلیل اهمیت پیدا کردن نقش سلبریتی ها در جامعه مستند باشگاه شهرت سعی می کند به این موضوع بپردازد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فیلم گردی، تحصیلات «محمدحسن یادگاری» درزمینه ی ارتباطات است، ازاین رو وی در مستند باشگاه شهرت سعی کرده تا از زاویه مطالعات فرهنگی به قضیه سلبریتی ها نگاهی داشته باشد تا مشخص شود که چه قواعد و ملزوماتی دارد.

شهرت برجهان ما اثر می گذارد و آدم ها مدام از خود می پرسند چرا مثل ستاره ها نمی توانند معروف باشند. همیشه افراد عاشق آدم های مشهور می شوند و سخنان آن ها را قبول می کنند. مستند «باشگاه شهرت» روایتی از چگونگی به شهرت رسیدن سلبریتی ها ازجمله: الیزابت تیلور، چارلی چاپلین، مرلین مونرو، جرج بست، دیوید بکهام و افرادی که درزمینهٔ ی ثروت و قدرت سرآمد هستند مانند دونالد ترامپ... در زمان های مختلف را بررسی می کند و تأثیرهای مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی هر سلبریتی را در دوره های مختلف بر روی جامعه بررسی می کند.

سلبریتی به چه معناست؟

«سلبریتی» بودن به هیچ عنوان یک شغل ویژه نیست و سلبریتی ها هرگز برای اینکه سلبریتی هستند، کار خاصی انجام نمی دهند. درواقع سلبریتی که در لغت به معنای ستاره و فرد مشهور است، دارای شخصیت و چهره ای محبوب و پرطرفدار در میان همه مردم است که مربوط به حوزه فعالیت خودش می شود.

در مستند باشگاه شهرت، یادگاری به سراغ سلبریتی های خارجی رفته است، وی دلیل آن را این گونه بیان می کند:

«در مرحله ی تولید به دلیل هزینه ها و حواشی که می توانست درست کند، ترجیح دادم که این مفاهیم را روی نمونه های خارجی هالیوودی پیاده کنم که چهره های معتبر و جهانی هستند و از طرفی هم حاشیه های کمتری دارد و راحت تر می توانیم قصه خودمان را در این قالب بگوییم.»

مستند باشگاه شهرت یک مستند آرشیوی است، در این نوع مستند پژوهش نقش بسیار پررنگی دارد. حرف اصلی مستند باشگاه قدرت این است که مسئله سلبریتی باید کنترل و مدیریت شود چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی. قانون با قوای انتظامی می تواند کمک کننده باشد ولی مهم تر از همه این ها مسئله مدیریت فرهنگی است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط