loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «درآمدی بر مدیریت فرهنگی»

نویسندگان مرتبط : موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

«درآمدی بر مدیریت فرهنگی» به قلم علی‌محمد نائینی از سوی نشر ساقی منتشر شد. مدیریت فرهنگی، مفهوم جدید و نوینی است که طی سال‌های اخیر در حوزه‌های مدیریت به وجود آمده است. این امر به معنای وجود نداشتن فرهنگ در جوامع پیشین یا نبود فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی در پیشینه جوامع بشری نیست.

از هنگامی که بشر، زندگی جمعی خویش را شروع کرده با فرهنگ و فعالیت فرهنگی ارتباط داشته است، اما مدیریت بر حوزه فرهنگ و مدیریت فعالیت‌های فرهنگی به معنای خاص سابقه دیرینه‌ای دارد. این ساخت نوین سازمانی با تاکید بر حل و فصل مسایل فرهنگی متوجه موضوعات پیچیده‌ای است که نیاز به دانش و مهارت‌های متنوع است.

این نوشتار، دارای 9 فصل با عناوین سازمان و مدیریت، مفهوم و ماهیت فرهنگ، مفهوم و ماهیت سازمان، مدیریت فرهنگی سازمانی، سیاست و سیاست‌گذاری فرهنگی،‌ اطلاعات فرهنگی، برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی، فعالیت و عمل فرهنگی و کنترل و ارزشیابی در مدیریت فرهنگی است.

فصل نخست این کتاب، کلیاتی درباره سازمان و مدیریت به عنوان مقدمه بحث آشنایی با مدیریت فرهنگی طرح کرده است. ابتدای این فصل، مروری بسیار کوتاه بر مفهوم سازمان و ویژگی‌های آن دارد و سپس وارد بحث مفهوم و ماهیت مدیریت و فراگرد و کارکردهای آن می‌شود و فصل دوم نیز درباره مفهوم و ماهیت فرهنگ، دسته‌بندی تعاریف ارایه شده از فرهنگ، ویژگی‌ها و عناصر تشکیل دهنده مجموعه‌ فرهنگ است.

دو فصل انتهایی کتاب نیز درباره شرایط و اصول اجرای فعالیت و عمل فرهنگی، فرایند اجرا و فعالیت‌های فرهنگی، معیارهایی که باید مبنای ارزشیابی قرار گرفته و الزاماتی که فراهم‌آوری آن‌ها رمز موفقیت در کنترل و ارزشیابی خواهد بود.

کتاب «درآمدی بر مدیریت فرهنگی» در 382 صفحه، شمارگان 2200 نسخه و بهای 76 هزار ریال از سوی نشر ساقی منتشر شد.

جمعه 1 بهمن 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط