loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«ساختارشناسی عدالت در نهج‌البلاغه» در راهست

نویسندگان مرتبط : مصطفی دلشاد تهرانی

مصطفی دلشاد تهرانی که تاکنون کتاب‌هایی درباره آموزه‌های حکومت‌داری نهج‌البلاغه از وی منتشر شده است، کتاب تازه‌ای را در این باره با عنوان «ساختارشناسی عدالت در نهج‌البلاغه» از سوی انتشارات «دریا» زیر چاپ دارد.

این نویسنده و پژوهشگر در گفت‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار داشت: این کتاب می‌کوشد مباحث عدالت انسانی را بر مبنای آموزه‌های امیر مومنان(ع) در نهج‌البلاغه تبیین کند و به همین منظور از تبیین مفهوم‌شناسی عدالت آغاز می‌کند.

وی درباره دلیل تمرکز فعالیت‌های پژوهشی‌اش بر نهج‌البلاغه گفت: به باور من، پس از قرآن هیچ کتابی به اندازه نهج‌البلاغه برای انسان و جوامع انسانی راهگشا نیست، اما متاسفانه درباره این اثر آن‌گونه که شایسته است، کاری صورت نگرفته و هنوز مباحث بسیاری از این کتاب باید به روش علمی بررسی شوند.

دلشاد تهرانی برای به عمل درآوردن آموزه‌های نهج‌البلاغه گفت: ما باید پس از تبیین نهج‌البلاغه و آموزه‌های آن، به دنبال نمونه‌سازی آنها و فراهم کردن زمینه اجرای آنها باشیم.

وی گام نخست را تبیین آموزه‌ها دانست و گفت: گام دوم، مدل‌سازی و گام سوم تبدیل این مدل‌ها به راهکارهای اجرایی و قوانین و ضوابط است.

این نویسنده جایگاه‌شناسی عدالت، رفتارشناسی امیر مومنان (ع) در حوزه عدالت و ملازمت عدالت را موضوعات دیگری دانست که در کتاب بررسی می‌شوند. وجود عدالت در حوزه‌های فردی، اجتماعی، سیاسی، مدیریتی و حکومتی و همچنین موانع تحقق عدالت، سایر موضوعات کتاب‌اند.

کتاب «ساختارشناسی عدالت در نهج‌البلاغه» که اکنون مراحل حروف‌چینی را می‌گذراند، از سوی انتشارات دریا منتشر می‌شود.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:

• خلاصه سیره نبوی (منطق عملی)
• خلاصه سیره نبوی (منطق عملی)
•خلاصه سیره نبوی: منطق عملی (مجموع سه دفتر)
• سیره نبوی (منطق عملی)
• سیره نبوی (منطق عملی)
• سیره نبوی (منطق عملی)
• سیره نبوی «منطق عملی»
• مدرسه حسینی

دوشنبه 4 بهمن 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط