loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مسابقه هایکو کتاب

دوست داران کتاب، گاهی با روش هایی خلاقانه دیگران را به این دنیای هیجان انگیز دعوت می کنند؛ «هایکوکتاب» یکی از همین ترفندهاست. شیوه ای نو و جذاب برای معرفی چند کتاب و خلق احساسی تازه که از سوی فرهنگ دوستانِ خوش ذوق در فضای مجازی به کار می رود. همزمان با ایام خانه نشینی به خاطر کرونا تصمیم گرفتیم که با همین شیوه، هم کتاب های محبوب مان را به یکدیگر معرفی کنیم و هم بارِ دیگر خلاقیت خود را محک بزنیم.

چهارشنبه 14 اسفند 1398

۱. هایکو چیست؟

• هایکو، کوتاه ترین شعر جهان است که از سه بند تشکیل شده و مبدع آن ژاپنی ها هستند. هایکوسرایان، قصدشان این است که با کوتاه ترین جملات و عبارات، حرفی زیبا و در عین حال اثرگذار بزنند. شما با یک جستجو در گوگل اطلاعات خوبی درباره هایکو می توانید پیدا کنید.

اما یکی از خلاقیت هایی که کاربران فضای مجازی و کتاب دوستان و علاقه مندان شعر انجام داده اند، تولید هایکوکتاب است. در واقع هایکوکتاب، شعری است که از عناوین کتاب ها درست می شود.

۲. مسابقۀ هایکوکتاب پاتوق کتاب فردا:

در این مسابقه، از شما می خواهیم با قراردادن ۳ یا ۴ کتاب در کنارِ هم، یک هایکو خلق کنید. سپس، از هایکوکتابی که ساخته اید یک عکس خلاقانه بگیرید و حداکثر تا ساعت ۱۲ ظهر روز پنج شنبه 22 اسفند با هَشتگ #bookroom_haiku به اشتراک بگذارید:

• هر کاربر می تواند با ۳ یا ۴ کتاب، یک هایکوکتاب بسازد.

• شرکت کنندگان باید عکس هایکوکتاب خود را با هَشتگ #bookroom_haiku در صفحۀ اینستاگرام خود به اشتراک بگذارند و همچنین صفحه پاتوق کتاب فردا @bookroom.ir و عماریار @ammaryar_ir بر روی عکس خود تگ کنند.

• هر کاربر می تواند تنها یک عکس را در مسابقه شرکت دهد؛ در صورت شرکت دادن بیش از یک عکس، فقط یکی از آن ها توسط پاتوق کتاب فردا انتخاب شده و شرکت داده می شود.

• برای معرفی کتاب ها بهتر است شرح مختصری دربارۀ هر کتاب به همراه هَشتگ نام آن در بخش توضیحات نوشته شود.

اگر اکانت شما Private است، عکس های تان را قبل از اتمام مهلت شرکت در مسابقه، به صورت Direct ارسال کنید. لطفاً اگر اکانت شما Private نیست، عکس را به صورت Direct ارسال نکنید.

۳. ارزیابی و انتخاب برگزیدگان:

انتخاب برگزیدگان در دو مرحله انجام خواهد شد:

• ابتدا 12 هایکو از عکس های برتر، از سوی هیئت داوران انتخاب می شوند. در این انتخاب، معیارهایی چون غنای ادبی، خلاقیت در عکاسی و همچنین نوشتن شرح مختصر دربارۀ کتاب ها و درج هَشتگ نام آن ها، در نظر گرفته خواهد شد.

• پس از انتخاب هایکوکتاب های برتر از سوی گروه داوران، 12 هایکو برگزیده در یک مرحله در قالب 6 استوری به صورت دو به دو نمایش گذاشته میشوند و 6 هایکویی که بیشترین درصد انتخاب داشته باشند در قالب 3 استوری دیگر منتشر می شوند تا 3 برگزیده اصلی انتخاب شوند.

اسامی اعضای محترم هیئت داوران به شرح زیر است:

• سرکار خانم فاطمه سلیمانی

• جناب آقای سپهر قدیمی

۴. جوایز مسابقه:

• اهدا بن خرید 100 عزار تومانی از پاتوق کتاب فردا

  • یک ماه اشتراک رایگان عماریار

برای شرکت در جشنواره، از همین حالا تا ساعت ۱۲ ظهر روز پنج شنبه 22 اسفند فرصت دارید.

دست به کار شوید، به کتاب های محبوب تان سر بزنید، هایکوکتاب های خود را بسازید و به این بهانه، دوستان تان را به مطالعۀ این کتاب ها ترغیب کنید و بعد، بهترین هایکوکتاب خود را برای شرکت در مسابقه، ارسال کنید. ضمنا تا زمان اعلام نتایج، اصل تصویر ثبت شده را نزد خود نگهداری کنید.

پاتوق کتاب فردا را در شبکۀ اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید:

لینک کانال اینستاگرام پاتوق کتاب فردا

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط