loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازچاپ «نیایش» و «حج» دکتر شریعتی

دو اثر علی شریعتی با عنوان «نیایش» و «حج» از سوی انتشارات سپیده باوران بازخوانی و منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) این دو اثر علی شریعتی که تاکنون چندین‌بار بازچاپ شده، با غلط‌هایی در متن همراه بوده است که در این چاپ جدید سعی شده تا این اشکالات برطرف شود.

عابس قدسی، مدیر انتشارات سپیده‌باوران، در رابطه با چاپ این دو اثر گفت: متنی که در شرف چاپ آن هستیم همان متن رسمی است که در بازار وجود دارد و بدون دخل و تصرف منتشر می‌شود. در چاپ‌های گذشته در برخی موارد با غلط‌هایی روبرو بودیم که این حتی در آیات قرآن هم دیده می‌شد. در این چاپ جدید سعی شده تا با بازخوانی آثار، آن‌ها را برای نخستین‌بار بدون غلط منتشر کنیم و این اغلاط را در پانوشت تذکر دادیم.

وی در ادامه افزود: در این چاپ فهرستی از آیات قرآن و اعلام را هم آورده‌ایم. یکی از کارهایی که برای نخستین بار در این چاپ انجام می‌دهیم، ترجمه دقیق از متن الکسیس کارل، فیزیولوژیست فرانسوی، است. با نگاه به ترجمه این متن متوجه شدیم که ترجمه کاملاً دقیق نبوده و شریعتی در برخی موارد بر اساس ذوق ادبی خود آن را تغییراتی داده است. در این چاپی که از کتاب نیایش انجام می‌دهیم، این متن را به صورت دقیق‌تر بررسی کرده و ترجمه می‌کنیم.

قدسی در ادامه افزود: ویراستاری این دو اثر به اتمام رسیده است و تا هفته آینده کار نشر آن آغاز می‌شود.

همچنین این انتشارات دو اثر با عنوان «نقش تمدن اسلامی در رنسانس عقلی اروپا» و «پیشوایان شیعه، پیشگامان وحدت» نیز در دست انتشار دارد.

دوشنبه 11 بهمن 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط