loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «امام حسین(ع) پیشوای روشنایی‌ها»

نویسندگان مرتبط : علی نصیری

کتاب «امام حسین(ع) پیشوای روشنایی‌ها» جدیدترین اثر حجت‌الاسلام علی نصیری توسط انتشارات «وحی و خرد» وابسته به موسسه معارف وحی و خرد روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری ایکنا، کتاب «امام حسین‌(ع) پیشوای روشنایی‌ها» جدیدترین اثر حجت‌الاسلام علی نصیری، استادیار گروه معارف دانشگاه علم و صنعت، است که در ۱۰ فصل، فضایل و کمالات امام حسین(ع) را با عنوان «روشنایی» بررسی می‌کند.

بنابر این گزارش، فصول این کتاب شامل بندگی خداوند، مردم نوازی، ارزش محوری، عزت مداری، آسان انگاری مرگ، خُردانگاری دنیا، عشق و عرفان، دعا و استغاثه، ظلم ستیزی و اصلاح خواهی است.

در این کتاب «فضائل امام حسین(ع) و آثار و برکات نهضت خونین کربلا»، «نقش یاران و اهل بیت امام(ع) در برپایی نهضت و ماندگاری آن» و «عوامل و ریشه های شکل گیری این نهضت» و «بررسی ابعاد حکومت ننگین معاویه و یزید و چگونگی برخورد خواصّ و عوام روزگار امام با این نهضت» و صدها مسئله مرتبط با آن بررسی شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب چنین آمده است‌: سخن از صفات و ویژگى‌هاى والاى انسانى خداگونه است که در کتاب اخلاق و عرفان، زیباترین واژه‌ها را با خون و قیام خود به ثبت رساند و به ارزش‌هاى والاى الهى و انسانى همچون عبودیت، حریت و آزادگى معنا بخشید‌.

بارى، سخن از سالار شهیدان، سرور جوانان بهشت و پیشواى آزادگان جهان امام حسین بن على‌(ع) است که در قرآن به عنوان مصداق کامل «نفس مطمئنه» از او یاد شده و پیامبراکرم‌(ص) خود را از حسین دانسته و به اذعان هر تاریخ‌نگار، حقیقت‌بینى جهاد او حیات جاودانه اسلام را ضمانت بخشید‌.

یادآور می‌شود، کتاب «امام حسین(ع) پیشوای روشنایی‌ها» در ۱۶۸ صفحه، در قطع رقعی با شمارگان ۳ هزار نسخه و بهای ۲۲۰۰ تومان از سوی مؤسسه معارف وحی و خرد منتشر شده و علاقمندان می‌توانند برای تهیه این کتاب با مرکز پخش آن به نشانی: قم، شهرک زین‌الدین، خیابان ذوالفقار، ذوالفقار۱، پلاک ۲۸ مکاتبه کرده و یا با شماره تلفن ۲۷۰۵۵۸۸-۰۲۵۱ و ۰۹۱۹۱۹۷۶۸۷۴تماس بگیرند.

دوشنبه 11 بهمن 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط