loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

توصیه امیرخانی به خواندن «شاه بی‌شین»

نویسندگان مرتبط : رضا امیرخانی

رضا امیرخانی رمان "شاه بی‌شین" نوشته محمد کاظم مزینانی را از آن جهت که بی‌نظیر و یگانه است، خواندنی دانست و بر نگارش کتاب‌هایی از این دست تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، نویسنده رمان "من او" گفت: کتاب "شاه بی شین" یک روایت درون گراست از شخصیت اولی که نزد همه منفور است.

امیرخانی با بیان اینکه این رمان به ما نشان می دهد که یک آدم چقدر می تواند زندگی کند و چقدر می تواند بمیرد، افزود: این کتاب روایت‌گر لحظات آخر زندگی مردی است که در نظر همگان از همه مواهب زندگی مادی برخوردار بود اما وقتی با حضرت قابض الارواح تنها می شود درمی‌یابیم که این مواهب چندان چیز دندان گیری هم نبوده است.

او معتقد است این رمان توانسته حقارت یک انسان مقام گرا را در روندِ از دست دادن مقام به تصویر کشد.

امیرخانی افزود: شاه بی شین روایتگر لحظاتی از تاریخ ماست که به دلیل بی توجهی فرهنگی یگانه است. حال آنکه از این دست کتب دهها عنوان باید نگاشته می شد. در فضای امروزی شاه بی شین از آن جهت که بی نظیر است و یگانه، به شدت خواندنی است.

وی در پایان در نقدی بر عملکرد سوره مهر در توجه به رمان گفت : به گمان من انتشارات سوره مهر به دلیل تاکید بیش از حد روی کتاب‌های خاطرات، نسبت به رمان‌های تازه انتشار یافته قوی و تبلیغ آنها بی‌توجهی می‌کند.

"شاه بی‌شین" نوشته محمدکاظم مزینانی و برگزیده نخستین جشنواره داستان انقلاب است که در بخش داستان بزرگسال، نخستین تجربه نویسنده در این حوزه محسوب می‌شود که پس از انتخاب در جشنواره داستان انقلاب و بازنویسی نهایی از سوی نویسنده در سال 1389 توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

قصه این داستان از بیماری محمدرضا پهلوی آغاز شده و سپس با نگاهی به گذشته، از کودکی تا لحظه مرگ محمدرضا از زبان وی روایت می‌شود.

این کتاب در سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

پنجشنبه 14 بهمن 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط