loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «شهر اسلامی، نشانه‌ها و شناسه‌ها»

نویسندگان مرتبط : سید جعفر مرتضی عاملی

کتاب «شهر اسلامی، نشانه‌ها و شناسه‌ها» تألیف علامه جعفر مرتضی عاملی به همت مؤسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، تمدن اسلامی در دوران بالندگی خود همانند دیگر تمدن‌ها مظاهر و جلوه‌های ماندگاری را خلق کرد که شهرهای علمی از جمله آن جلوه‌ها هستند. شهرهای علمی هم نشانه ظهور و شکوفایی تمدن اسلامی شدند و به تداوم آن امداد رساندند و هم در آن زمان که روی به افول نهادند تمدن اسلامی را در سراشیب انحطاط قرار دادند.

با توجه به اهمیت این موضوع در این پژوهش به عوامل پیدایش و شکوفایی شهرهای علمی در تمدن اسلامی پرداخته شد و عوامل انحطاط و زوال آن در پنج شهر علمی نمونه در جهان گسترده اسلامی بررسی شده است.

یادآور می شود، کتاب «شهراسلامی، نشانه ها وشناسه ها» در 164 صفحه و به بهای 20000 ریال به همت مؤسسه بوستان کتاب، منتشر و روانه بازار شده است.

سید جعفر مرتضی عاملی محقق ‌و نویسنده برجسته شیعه در سال 1364ق، در جبل عامل لبنان دیده به جهان گشود، در سال 1382 ق. جهت تحصیل علوم دینی به نجف اشرف مهاجرت کرد و پس از شش سال به حوزه علمیه قم منتقل و بیش از دو دهه در این حوزه پربرکت به تحصیل، تدریس و پژوهش پرداخت. از این بزرگوار تاکنون بالغ بر بیست عنوان کتاب منتشر شده است که معروفترین و گسترده ترین آنها کتاب الصحیح من سیره النبی الاعظم(ص) در زندگانی رسول الله(ص) می باشد که تاکنون تالیف این مجموعه که 35جلد می باشد به پایان رسیده است. چاپ جدید این کتاب در 35 جلد توسط انتشارات دارالحدیث قم عرضه شده است. اینک سالهاست که با سختکوشی شگرفی در ابعاد مختلف فرهنگ اسلامی قلم می‌زند. آثار استاد در پیراستن و تصحیح دیدگاهها نسبت به حوادث و رویدادهای تاریخ اسلام جایگاه بلندی دارند. تتبّع وسیع، ارزیابی دقیق، ریشه‌یابی هوشمندانه از حوادث و سیر آنها، تحریف زدایی و نمایاندن حقایق و واقعیتها، نشان دادن دستهای جعل و تحریف، و افشاء چهره‌های مزوّر و فریبگر، از ویژگیهای برجسته آثار استاد است.

از استادعلامه جعفر مرتضی عاملی کتابهای زیر در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب مومجود و قابل تهیه است:

• امام علی (ع) و خوارج
• تحلیلی از زندگانی سیاسی امام حسن مجتبی (ع)
• سلمان فارسی
• سیرت جاودانه (دوره 2 جلدی)

شنبه 16 بهمن 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط