loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «چالش‌های اسلام سیاسی و غرب»

کتاب «چالش‌های اسلام سیاسی و غرب» که به قلم سیدمحمدرضا محمودپناهی نوشته شده است، از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.



به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، «سیدمحمدرضا محمودپناهی» به تازگی کتاب «چالش‌های اسلام سیاسی و غرب» را به کوشش مرکز اسناد انقلاب اسلامی در هفت فصل تدوین و منتشر کرده است.

از جمله عناوین فصل‌های این کتاب می‌توان به اسلام سیاسی و شاخص‌های آن، دموکراسی و شاخص‌های آن، ریشه‌های اسلام سیاسی، انقلاب اسلامی، مبانی متفاوت اسلام سیاسی و لیبرال دموکراسی، پیامدهای اختلاف مبانی دو نظریه و جهانی شدن و چالش‌های دو نظریه اشاره کرد.

نظریه اسلام سیاسی با تأکید بر دین به مثاله مرجع امور انسان در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، قانونگذاری و ...، در نقطه مقابل مفاهیم بنیادین دنیای مدرن است. در دنیای مدرن تعاریف، برداشت‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی درباره انسان و حقوق و تکالیف او وجود دارد که با بایدها و نبایدهای اسلام متعارض و حتی متضاد است.

وجه تمایز این نظریه از دیگر نظریه‌های فقهی، روشنفکری، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی منبعث از اسلام در این است که بر جنبه سیاسی اسلام تأکید دارد و به دنبال ارائه الگوی نظام سیاسی بر اساس آموزه‌های اسلامی است.

کتاب «چالش‌های اسلام سیاسی و غرب» به بهای 28 هزار ریال، 256 صفحه و دو هزار نسخه منتشر شده است.

پنجشنبه 21 بهمن 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط