loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جلد یکم «سلفی گری و وهابیت» منتشر شد

جلد یکم سلفی گری و وهابیت با عنوان تبار شناسی به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و به قلم سید مهدی علی زاده موسوی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، جلد یکم سلفی گری و وهابیت با عنوان تبار شناسی به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و به قلم سید مهدی علی زاده موسوی منتشر شد.

در مقدمه این اثر آمده است: فرقه ضاله وهابیت بدعتی است که نه تنها با شیعیان که با تمامی مسلمانان اختلاف سیاسی دارد. کتاب حاضر نخستین جلد از سلفی گری و وهابیت است که با مفهوم شناسی سلفی گری، مبانی و رابطه وهابیت با آن به بررسی تاریخ و تبارشناسی وهابیت می پردازد.

این کتاب بر اساس معیارهای آموزشی تدوین و برای اهداف آموزشی قابل استفاده است.

حجت الاسلام احمد زادهوش معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سخن ناشر این اثر آورده است: از جمله جریان های انحرافی و سخیفی که در دست پلید استعمار و هوس های شیطانی منحرفان به وسیله آن بستر پاک و زلال اندیشه اسلامی را مشوه ساخته و بر خواستگاه اصلی اسلام عزیز حرمین شریفین سایه شوم انداخته جریان سلفی گری است که نماد و مصداق نامبارک آن با بدعتی شوم به نام وهابیت چهره کریه خود را آشکار کرده است.

در بخش دیگری از این نوشتار آمده است: گر چه برای آگاه سازی مردم و خنثی سازی این حرکت پر حجم، اقدام های فراوانی مانند نگارش کتاب ها و مقاله ها و تلاش های گسترده تبلیغی انجام شده، اما تاکنون اقدام نظام مند و فراگیری در این باره صورت نگرفته است. از همین رو دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که وظیفه خطیر تبلیغ و توانمند سازی مبلغان ارجمند را بر عهده دارد هم زمان با طراحی و اجرای دوره های آموزشی برای مبلغان و عناصر تاثیر گذار فرهنگی در مناطق آسیب پذیر، به توین درسنامه لازم برای این موضوع نیز اهتمام ورزید و متن این درسنامه به استادان و دانش پژوهان محترم ارائه می شود.

هم چنین جلد دوم کتاب به موضوع نقد و بررسی مبانی کلامی و شبهه شناسی اختصاص یافته است.

این اثر در 400 صفحه با شمارگان 3 هزار نسخه به قیمت 5000 تومان از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شده است.

گفتنی است کتابها و محصولات فرهنگی زیادی در نقد وهابیت و فرق انحرافی در سایت پاتوق کتاب موجود است که برخی از آنها عبارتند از:
پشت پرده وهابیت -
ویژه نامه دین زاو: پژوهشی در موضوع وهابیت
لوح فشرده نرم افزار وهابیت شناسی
لوح فشرده بی راهه: نقد عملکرد وهابیت با حضور حجج اسلام نجم الدین طبسی و جعفر الهادی و دکتر عصام العماد
سلفیه بدعت یا مذهب: نقدی بر مبانی وهابیت
آئین وهابیت
لوح فشرده وهابیت
چالشهای فکری سیاسی وهابیت
وهابیت بر سر دوراهی
وهابیت مبانی فکری و کارنامه عملی

جمعه 22 بهمن 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط