loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بیگی: شعر انقلاب، حق‌مدار و معناگراست

نویسندگان مرتبط : پرویز بیگی حبیب آبادی

پرویز بیگی حبیب‌آبادی، شاعر گفت: شعر انقلاب، معناگراست و بیشتر به حوزه معنویت وارد شده و در ارزش‌های کوچک زمینی خلاصه نمی‌شود. این گونه شعری، مرز خاصی نمی‌شناسد. چون حق‌مدار است و حق‌مداری هم در سراسر دنیا وجود دارد.

پرویز بیگی حبیب‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار داشت: تاکنون ماهیت و ویژگی‌های شعر انقلاب در محافل و آثار مختلف، مورد بررسی و تبیین قرار گرفته است، اما شاید بتوان شعر دفاع‌مقدس را یکی از مولفه‌های اصلی شعر انقلاب دانست.

وی تاکید کرد: آن‌چه که در طول 30 سال اخیر در ذهن و زبان مردم و شاعران در مورد جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شکل گرفته، بخشی از شعر انقلاب را شکل داده است.

این شاعر پیشکسوت، شعر انقلاب را آرمان‌گرا خواند و تصریح کرد: این گونه شعری، ظلم‌ستیز، حق‌مدار و رئالیست است. شعر انقلاب، ابعاد گسترده‌ای دارد و شاعران انقلابی نیز با دید حق‌مداری به دنیا نگاه می‌کنند.

خالق کتاب "حماسه‌های همیشه" ادامه داد: شعر انقلاب، معناگراست و بیشتر به حوزه معنویت وارد شده و در ارزش‌های کوچک زمینی خلاصه نمی‌شود. در واقع گرایش‌های ادبی همچون ادبیات عاشورایی، اخلاقی ،حماسی و اشعار مربوط به امام‌خمینی(ره)، شهدا و آزادگان را هم در خود جای داده است.

بیگی حبیب‌آبادی در پایان از شاعران حرکت‌های انقلابی خارج از ایران مانند انتفاضه، به عنوان نمونه‌ای از خالقان شعر انقلاب یاد و خاطرنشان کرد: شعر انقلاب، مرز خاصی نمی‌شناسد. چون شعر انقلاب، حق‌مدار است و حق‌مداری هم در سراسر دنیا وجود دارد.

یکشنبه 24 بهمن 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط