loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آشنایی با سیاست‌گذاران فرهنگی کشور

چاپ نخست کتاب «درآمدی بر آشنایی با سیاست‌گذاران و مجریان سیاست‌های فرهنگی کشور» به کوشش علی‌محمد نائینی از سوی نشر ساقی منتشر و روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اثر حاضر، به مساله مدیریت فرهنگی در کشور پرداخته و در پی تحقق اهداف سازگار با این رویکرد در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

به عقیده نویسنده، مدیریت فرهنگی را اکثرا با مدیریت دستگاه‌های فرهنگی مترادف می‌گیرند، همان‌گونه که مدیریت اقتصادی را مترادف مدیریت دستگاه‌های اقتصادی منظور می‌دارند، در حالی که مدیریت فرهنگی با این مفهوم حاکی از عدم توجه به رویکرد حاکم بر مدیریت در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی که وجه تمایز اهداف مدنظر نظام‌های مختلف مدیریتی است، خواهد بود.

دو واژه سازنده مدیریت فرهنگی، رابطه صفت و موصوف با یکدیگر دارند، در حالی که مدیریت دستگاه‌های فرهنگی رابطه مضاف و مضاف‌الیه را پیدا می‌کنند. بنابراین اگر مدیریت فرهنگی به مدیریت بر دستگاه‌های فرهنگی اطلاق و بدان محدود شد با مفهوم اصلی خود فاصله جدی پیدا می‌کند.

کتاب حاضر در سه فصل سامان یافته است. «سیاست‌گذاران فرهنگی کشور»، «مهم‌ترین مجریان سیاست‌های فرهنگی کشور» و «برخی از سازمان‌ها، موسسات و مراکز اطلاع‌رسانی» عناوین فصول سه‌گانه این اثرند.

چاپ نخست کتاب «درآمدی بر آشنایی با سیاست‌گذاران و مجریان سیاست‌های فرهنگی کشور» در شمارگان 2200 نسخه، 424 صفحه و بهای 75000 ریال راهی بازار نشر شده است.

سه‌شنبه 26 بهمن 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط