loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار«روابط بین‌الملل در اسلام» اثر علامه جوادی

نویسندگان مرتبط : عبدالله جوادی آملی

کتاب «روابط بین‌الملل در اسلام» به قلم آیت‌الله‌ جوادی آملی به همت انتشارات مرکز نشر اسراء چاپ و راونه بازار نشر شد.

حمید بابایی، مدیر تولید مرکز نشر اسراء، در گفت‌و گو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، در تشریح کتاب «روابط بین‌الملل در اسلام» اظهار کرد: این اثر به قلم علامه جوادی آملی نوشته شده که توسط حجت‌الاسلام سعید بندعلی تنظیم و تدوین شده که به همت انتشارات مرکز نشر اسراء چاپ و منتشر شده است.

وی افزود: نویسنده کتاب «روابط بین‌الملل در اسلام» در بخش اول با عنوان «خاستگاه تنظیم روابط بین‌الملل و تنظیم روابط بین‌الملل برمحور عدل و وحدت» و در بخش دوم با عنوان «همزیستی مسالمت‌آمیز» به موضوعات مختلفی در خصوص روابط بین‌الملل در اسلام پرداخته است.

بابایی تصریح کرد: علامه جوادی در ذیل دو بخش به ریز موضوعات همچون حوزه‌های اتحاد عادلانه، محور اتحاد مسلمین، وحدت و هم‌زیستی در ادیان توحیدی، محدودیت روابط در اسلام و رفتار اسلام با ملل مستکبر و غیره پرداخته‌‌اند.

وی اضافه کرد: آیت‌الله‌ جوادی آملی، در بخش دوم این اثر بر جایگاه وحدت تأکید دارد و به اعتقاد ایشان جایگاه و اهمیت وحدت در آیاتی از قرآن کریم بازگو شده ‌است و امیرمؤمنان(ع) وحدت را منت بزرگ خدای سبحان بر مردم دانسته است. همچنین تعبیر منت الهی درباره وحدت، بیانگر اهمیت این موضوع است، چون به نعمت عظیم، منت گفته می‌شود چنانکه خدای سبحان از بعثت پیامبر(ص) به‌عنوان منت یاد کرده است.

مدیر تولید مرکز نشر اسراء بیان کرد: این اثر بیشتر به مباحث نظری و مبانی مناسبات اجتماعی در عرصه بین‌الملل از منظر اسلام پرداخته و بر محورهای اساسی آن روابط همانند، فطرت بشری تأکید می‌شود و از سوی دیگر به علل و عواملی که در پندار عده‌ای قانون روابط انسانی در عرصه جهانی است اشاره و علت ناصحیح بودن آن را آشکار می‌کند.

یادآور می‌شود، کتاب «روابط بین‌الملل در اسلام» در تعداد شمارگان 3000 نسخه و با قیمت 32000 ریال در 222 صفحه از سوی انتشارات مرکز نشر اسراء چاپ و منتشر شده است.

گفتنی است این کتاب و دیگر آثار علامه جوادی آملی در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

چهارشنبه 27 بهمن 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط