loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تلویزیون؛ تکنولوژی رخوت و سرگرمی

کتاب "تلویزیون؛تکنولوژی رخوت و سرگرمی"تألیف احمد پهلوانیان ازسوی انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی قم منتشر می‎شود.

احمد پهلوانیان درمورد کتابهای آماده چاپش به خبرنگار مهر گفت: کتاب "تلویزیون؛تکنولوژی رخوت و سرگرمی" را دردست تهیه و آماده چاپ دارم که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی قم منتشر می‌شود. این کتاب دراین باره بحث می‌کند که تلویزیون که خاستگاه غربی و سکولار دارد و در یک بستر فرهنگی‏ای شکل گرفته که بسیار اومانیستی و انسان‌گرا است. حال پرسش این است که آیا این تکنولوژی می‏تواند در یک بستر فرهنگی دیگر مثل فرهنگ ما یعنی فرهنگ اسلامی مفاهیم ما را ارائه کند و در خدمت خواسته‏های دینی باشد؟

این کارشناس حوزه علوم ارتباطات در ادامه تصریح کرد: اینکه آیا اساساً این تناقض وجود دارد یا نه؟ و اگر وجود دارد قابل رفع است یا نه؟ مسئله من است.

این محقق و پژوهشگر حوزه فقه و کلام و فلسفه اسلامی درباره آخرین کتاب منتشر شده‏اش همچنین اظهارداشت: کتاب "رابطه نفس و بدن از نظر ملاصدرا" ازسوی انتشارات بوستان کتاب قم درسال 87 از سوی من منتشر شد. این کتاب به یکی از جدی‏ترین مسائلی که در فلسفه به‌ویژه فلسفه نفس مطرح است یعنی به ارتباط نفس با بدن می‎پردازد. فلاسفه بزرگ دنیا از جمله فلاسفه یونان مثل افلاطون و ارسطو و فلاسفه اسلامی مانند ابن سینا و سهروردی و دیگران و چه فلاسفه غرب مثل دکارت و کانت و اسپینوزا همگی در صدد حل کردن این مسئله بوده‏اند زیرا حل شدن خیلی از مسائل دیگر هم در فلسفه بستگی به حل شدن این مسئله دارد .

این نویسنده و محقق یادآورشد: در این کتاب این مطلب را بررسی کرده‏ام و به این نتیجه می‎رسم که پیشرفته‏ترین و کاملترین و بی‌اشکالترین نظریه در باره رابطه نفس و بدن منتسب به ملاصدرا است. درواقع او بنوعی اعتقاد به دوگانه انگاری در نفس و بدن و حقیقت آن ندارد و مشکل رابطه نفس و بدن را به‌خوبی حل می‏کند.

گفتنی است کتابهای بسیاری در زمینه رسانه و تکنولوژی در سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

شنبه 30 بهمن 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط