loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحلیل قاسمی از فتنهگران و تحولات اخیر جهان اسلام

کارشناس مسائل سیاسی گفت: سخنان شهید دیالمه را که فرموده بود "شما بعد از 30 سال متوجه می‌شوید که موسوی به علت انحرافات فکری خیانت خواهد کرد "، را در صدا و سیما نشان دهید.

سعید قاسمی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا»، ضمن تبریک به مناسبت پیروزی‌های مکرر سال گذشته و پیروزی مردم شریف در فتنه 88 تصریح کرد: پیروزی‌های مردم آزاده و قهرمان مصر و تونس قطعاً منبعث از انقلاب اسلامی ایران است.

*مدل فکری برخی مسؤلین باعث شد ریشه فتنه خشکانده نشود

وی ادامه داد: بعد از فتنه 88، آن چیزی که انتظار می‌رفت این بود که جمهوری اسلامی ایران باید منتظر یک پاتک از سوی دشمن باشد چرا که بنا به دلایلی ضعف در سیستم قضایی و مدل فکری بخشی از مسئولین در مراکز مختلف باعث شد که ریشه فتنه خشکانده نشود لذا در 25 بهمن سال 89 آن اتفاقات ناگوار انجام گرفت.

این استاد دانشگاه با اشاره به عجیب بودن روز 25 بهمن اظهار داشت: این روز از یک طرف روزی بود که هم‌جنس‌گرایان آن را به نام روز ولنتاین نامیده‌اند که این روز از اساس یک انحراف است و از طرفی دیگر در همین 25 بهمن سال 57 بود که موج افراد ضدانقلاب، سه روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در مقابل بیت حضرت امام خمینی(ره) در خیابان ایران خودنمایی کرد.

قاسمی افزود: قبل از دعوت موسوی و کروبی برای حضور در خیابان‌ها، می‌بینیم که دعوت کننده اصلی در پشت پرده، سلطنت‌طلبان اسرائیل، شورای سیاست خارجی آمریکا و منافقین هستند که از صدای آمریکا و بی‌بی‌سی از مردم خواستند تا به بهانه حمایت از مردم مصر و تونس به خیابان بیایند.

وی ادامه داد: شعارهایی که این افراد معدود سر می‌دادند هیچ‌کدام در جهت حمایت از انقلاب مردم مصر و تونس نبود، بلکه شعارها پیوسته علیه کلیت نظام اسلامی بود؛ هم‌چنین اقدام کثیفی که این اغتشاش‌گران انجام دادند، عملیات مسلحانه آنها بود که با این حرکت کاسه صبر امت حزب‌الله لبریز شد.

*فتنه 88 چوب کم کاری دولت‌های گذشته است

قاسمی با اشاره به انحرافاتی که در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی و خاتمی پدیدار گشت، اظهار داشت: برای ما بسیار روشن است که اکنون چوب کوتاهی‌های عملکرد ریاست جمهوری‌های گذشته را می‌خوریم چرا که در آن زمان چه در سیاست داخلی و چه در سیاست خارجی برخی از مسئولین دچار انحرافات ریشه‌ای شدند و از استراتژی حضرت روح‌الله بسیار فاصله گرفتند.

وی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که افراد آلزایمر گرفته و پوسیده‌ای مانند موسوی و کروبی در قد و قواره فتنه‌گران نیستند این افراد را ما به خوبی می‌شناسیم. درست است این افراد در این فتنه بازی خوردند اما دشمن سعی دارد این افراد را علمدار نوک پیکان فتنه نشان دهد تا ما را از اتاق فکر و تصمیم‌گیرنده اصلی این فتنه بی‌خبر نگه‌دارد.

*پدر خوانده فتنه در ایران آقای رفسنجانی است

قاسمی ادامه داد: در ایران این فتنه یک پدرخوانده‌ای دارد که با اتاق فکری که راه‌اندازی کرده است به فتنه‌گران خط می‌دهد و خودش با سکوت و هم‌نوایی با این جریان، فتنه را هدایت می‌کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به مواضع دوپهلوی آقای هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: نباید خوف داشته باشیم تا نام آقای هاشمی را در شکل‌گیری فتنه بکار ببریم، آقای هاشمی با اینکه حق برای همه پدیدار گشته بود، نه تنها روشن و شفاف مواضع خود را اعلام نمی‌کرد بلکه در آخرین سخنانش هم اشاره کرده است که مواضع من همان مواضعی است که در نماز جمعه سال گذشته اعلام کرده‌ام.

*انقلاب مردم مصر و تونس یک دهه زودتر باید اتفاق می‌افتاد

وی ادامه داد: یقین دارم که اگر مدل فکری برخی از آقایان در زمان ریاست جمهوری آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی تأثیرپذیر از تفکرات غربی‌ نبود، ما خیلی زودتر می‌توانستیم انقلاب اسلامی را به مصر و تونس منتقل کنیم؛ یعنی انقلاب مصر و تونس باید یک دهه زودتر اتفاق می‌افتاد.

قاسمی افزود: انزوای سیاسی و دوری از تفکرات حضرت امام(ره) در سیاست خارجی دوران ریاست جمهوری آقایان، باعث تأخیر در صدور انقلاب اسلامی به کشورهای منطقه‌ای شد و اگر می‌بینید که مصر، تونس، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی به پیروزی‌های مکرر دست پیدا می‌کنند، علت آن ایستادگی بر مدل فکری انقلاب اسلامی و احیای تفکر حضرت روح‌الله است.

*مسئولین اطلاعات لازم را در اختیار مردم بگذارند

وی با اشاره به لزوم پیگیری سیستم قضایی و وزارت اطلاعات برای شناسایی شبکه‌های فتنه تصریح کرد: مردم ما از نیروهای اطلاعاتی می‌خواهند تا مراکز فتنه را با تمام جزئیات شناسایی کنند و به خوبی اطلاع‌رسانی لازم را به مردم انجام دهند.

عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار افزود: اگر سیستم اطلاعات و دستگاه قضایی، این شبکه‌ها را شناسایی نکنند و یا به مردم اطلاعات درست را انتقال ندهند، اتفاق خاصی در نظام نمی‌افتد اما آن مسئولین از چشم مردم خواهند افتاد.

قاسمی ادامه داد: نباید برخی از مسئولین به علت نان و نمک‌هایی که با یکدیگر خورده‌اند و یا نان‌هایی که به یکدیگر قرض داده‌اند، در برخورد با فتنه‌گران کوتاه بیایند و با توجیه‌گری، روابط دوستانه‌شان را ادامه دهند.

*عملکرد نادرست خواص علت طولانی شدن فتنه بود

وی یکی از عواملی که باعث شد نبرد قهرمانانه مردم با فتنه‌گران، هشت ماه به طول انجامد را عملکرد نادرست برخی از خواص دانست و تصریح کرد: مردم ما به علمدارهایی که برخی در قم، برخی در دانشگاه و برخی به عنوان چهره‌های سرشناس سپاه پاسداران بودند، نگاه می‌کردند و وقتی می‌دیدند که آنها با فتنه‌گران هم‌نوا شده‌اند و یا سکوت اختیار کرده‌اند، با خود گفتند اگر بخواهیم با این افراد پیش برویم به بیراهه خواهیم رفت. بنابراین در 9 دی و 22 بهمن راهشان را از این افراد جدا کردند.

قاسمی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بعد از این اتفاقات فرمودند که برخی از خواص در امتحان خود مردود شدند، بنابراین مردم خود تصمیم گرفتند تا پرچم را به دست گیرند و آن حماسه را رقم بزنند؛این مسئله که مردم خود تصمیم گرفتند به میدان بیایند و برخی از خواص، چهره واقعیشان نشان داده شد، از برکات فتنه سال گذشته بود.

این استاد دانشگاه یکی دیگر از عواملی که باعث شد فتنه سال گذشته 8 ماه به طول انجامد را عملکرد صدا و سیما دانست و افزود: مصونیتی که در برخی از عناصر صدا وسیما وجود دارد باعث شد که آن اتفاقات و خیانت‌هایی که از طرف فتنه‌گران و آشوب‌گران رخ داد، به خوبی برای مردم بیان نشود. با این حال در روزهای اخیر صدا و سیما عملکرد بهتری نسبت به گذشته را در پیش گرفته است.

* آقای هاشمی 5 دقیقه بیشتر نتوانست به راهپیمایی بپردازد

وی با اشاره به آزادی بی‌حد و مرز در کشور ایران تصریح کرد: در کشور ایران در امور اقتصادی و سیاسی آزادی‌های بیش از اندازه به افراد داده شده است، البته این آزادی به نوعی قابل تقدیر است تا مردم به بلوغی برسند که ایران اسلامی زندانی بشود برای موسوی و کروبی که در هر جایی که آنها قدم می‌گذارند حتی کودکان با پرتاب لنگه کفش انزجار خود را از آنان اعلام می‌کنند.

عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار ادامه داد: از صدا و سیما انتظار داشتیم تا صحنه‌ای را که مردم با چوب در راهپیمایی 22 بهمن 89 به دنبال آقای هاشمی رفسنجانی می‌دویدند را نشان دهد، آقای هاشمی 5 دقیقه بیشتر نتوانست به راهپیمایی بپردازد، البته مردم روستاهای دور افتاده هم این را می‌دانند که برخی مصالح متأسفانه با مصالح مجمع تشخیص مصلحت گره خورده است.

وی با اشاره به وجود اساتید لیبرال و دموکرات و اساتید یهودی و صهیونیست در دانشگاه‌ها تصریح کرد: سه نسل جوان ما در دانشگاه‌ها می‌آیند و می‌روند و برخی از اساتید با انحراف فکری تخم نفاق را درمیان برخی از جوانان کاشتند، لذا نظام باید این مسئله را پایان دهد.

*دستگیری سران فتنه نباید احساساتی باشد

قاسمی افزود: دستگیری سران فتنه نباید احساساتی باشد، صدا و سیما باید در تمام شب‌ها به مانیفست و تفکر حضرت امام و بیانات رهبر معظم انقلاب بپردازند، نه اینکه فقط در شب 22 بهمن و انتخابات سخنان امام (ره) را پخش کنند؛ باید وصیت‌نامه امام را به گوش نسل سوم و افراد فراموشکار رسانید که در این صورت با روشن‌گری و اطلاع‌رسانی مناسب، محاکمه سران فتنه به خوبی صورت می‌گیرد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: سخنان شهید دیالمه را که فرموده بود "شما بعد از 30 سال متوجه می‌شوید که موسوی به علت انحرافات فکری خیانت خواهد کرد "، را در صدا و سیما نشان دهید و با روشنگری و اطلاع‌رسانی موشکافانه و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، زمینه محاکمه سران فتنه را فراهم کنید.

قاسمی با اشاره به سخنان معظم رهبر انقلاب که در قم و تاکید ایشان مبنی بر اینکه "ممکن است در‌ آینده حوادثی از این قبیل رخ دهد و هنوز فتنه به پایان نرسیده است " تصریح کرد: ما باید با آمادگی، خود را برای حملات بعدی دشمن آماده کنیم و با شناسایی مرکز فتنه، نقشه‌های آنها را نقش بر‌ آب کنیم.

*دشمن قصد دارد فتنه گر اصلی فراموش شد

وی یکی از علل استحکام افراد مذهبی را در یک دست بودن هیئت‌های مذهبی دانست که در زمان فتنه به خوبی با اتحاد یکدیگر به موضع‌گیری می‌پرداختند و گفت: دشمن قصد دارد تا با نفوذ در هیئت‌های مذهبی، مسائل اصلی را کم‌رنگ کند و با انحراف در تفکرات جوانان، افکار آنان را طوری هدایت کند که فلان مسئول در دولت فتنه‌گر است.

قاسمی افزود: تمام نگاه‌ها به‌ آن شخص بود که ما دیدیم در 25 بهمن، فتنه‌گران اصلی دوباره به میدان آمدند؛ ما ابتدا باید مانند زمان جنگ به پاکسازی مناطق تصرف شده بپردازیم و بعد به اهداف دیگرمان در عمق رسیدگی کنیم. یعنی وقتی با این افراد تسویه ‌حساب نشده است، روی مسائل درجه دوم تأکید نکنیم.

*حمایت از دولت حمایت از مشایی نیست

این استاد دانشگاه تصریح کرد: متاسفانه اگر کسی بخواهد از کلیت نظام و دولت حمایت کند سریعاً او را به دفاع از مشایی متهم می‌کنند در صورتی که این امر یک خط انحرافی است. البته این برای همه مشخص است که اشتباهاتی در بحث‌هایی که آقای مشایی مطرح کرده است گاهی اوقات با اصول مغایرت دارد اما وقتی فردی مدام بر این تأکید کند و مشکلات اصلی و اساسی را فراموش کند، درست نیست.

وی خاطر نشان کرد: مردم فهیم کشور ما در این ایام در سیاست‌های داخلی و خارجی نظام، به خوبی سره را از ناسره تشخیص می‌دهند و با اصول و مبانی حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در مقابل منحرفین، با هر سمت و لباسی که باشند ایستادگی می‌کنند و هیچ گونه اغماضی را نمی‌پذیرند.

قاسمی ادامه داد: خواست دشمن این است که دولت فعلی را تضعیف کند ما نباید با دشمن هم‌صدا شویم و بخشی از پتانسیل نظام را به هدر دهیم؛ باز ممکن است در یک ماه آینده مسئولی اشتباهی را انجام دهد و یا حرف نامربوطی را بزند آن وقت است که تمام بحث‌ها به او کشیده و اصل موضوع فراموش می‌شود؛ باید مواظب این خطرات باشیم.

منبع: سایت حاج سعید
http://www.hajsaeed.ir/newsdetail-27-fa.html

سه‌شنبه 3 اسفند 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط