loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«عشق علیه السلام» قزوه منتشر شد

نویسندگان مرتبط : علیرضا قزوه

«عشق علیه السلام» عنوان مجموعه‌ای از شعرهای عاشورایی علیرضا قزوه از چهار دفتر «مرگ مهربان»، «عشق علیه‎السلام»، «پشت هر سنگ خداست» و «دو نیمه حوا» همراه تعدادی ترانه و یک قصیده است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری سوره مهر، این مجموعه چند ترانه با عنوان‌های «شب بوها»، «زیارت»، «بچه‌های خط اول»، «ستاره‌ها» و«چش به راه» و قصیده «هوای کعبه» را نیز شامل می‌شود.

کتاب «عشق علیه السلام» نخستین‌بار توسط انجمن شاعران ایران در سال 84 منتشر شد، اما با اظهار علاقه‌مندی قزوه، تجدید چاپ آن به انتشارات سوره مهر واگذار و با طرح جلدی جدید منتشر شد.

از قزوه به تازگی چاپ چهاردهم کتاب «من می گویم، شما بگریید» که مجموعه ای از مرثیه‌های عاشورایی مرثیه‌سرایان است، منتشر شده است.

«خورشیدهاى گمشده»، «غزل معاصر ایران»، « قدم‏زدن در کلمات»،«با کاروان نیزه»، و «از نخلستان تا خیابان» از دیگر آثار قزوه اند که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده اند.

کتاب «عشق علیه السلام» مجموعه شعرهای عاشورایی علیرضا قزوه تولید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در 126 صفحه، قطع رقعی و در تیراژ 2500 نسخه و با قیمت 2300 تومان از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

علیرضا قزوه، در سال ۱۳۴۲ در گرمسار دیده به جهان گشود. وی مولف حدود سی اثر منتشر شده در حوزه‌های شعر، تحقیق، پژوهش و سفرنامه، و از نام‌های شناخته‌شده شعر انقلاب اسلامی است. نام قزوه در کنار نام شاعرانی چون سلمان هراتی، سید حسن حسینی، قیصر امین‌پور و ...همواره حضوری پررنگ در شعر اجتماعی، آیینی و شعر دفاع مقدس داشته است.

علیرضا قزوه مسئولیت‌های فرهنگی زیادی داشته. از جمله، وی وابسته فرهنگی ایران در تاجیکستان، رییس شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی شعر فجر و مدیر مرکز تحقیقات زبان فارسی دهلی نو بوده است.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده و شاعر در سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
از خیبر جنوب
از نخلستان تا خیابان
این همه یوسف: منظومه ای در رسای سردار سرلشگر پاسدار شهید یوسف کلاهدوز
با کاروان نیزه
بیدل به انتخاب بیدل بر اساس نسخه منحصر به فرد منتخب دیوان بیدل دهلوی
روایت چهاردهم
سوره انگور
قطار اندیمشک و ترانه های جنگ
من می گویم، شما بگریید
پرستو در قاف
پشت هر سنگ ، خداست

پنجشنبه 5 اسفند 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط