loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رهنمودها و راهبردهای فرهنگی رهبر انقلاب

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای | موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

کتاب "فرهنگ، نظام فرهنگی، تولیدات فرهنگی" با عنوان فرعی "رهنمودها ـ راهبردهاـ راهکارها " شامل بیانات مقام معظم رهبری به کوشش محمدقاسم فروغی جهرمی منتشر شد.

این کتاب شامل رهنمودها، راهبردها و راهکارهای استخراج شده از بیانات رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که از سوی معاونت روابط عمومی و انتشارات سپاه منتشر شده است.

فصلهای آغازین موضوعی کتاب به ترتیب درآمد، سخن ناشر، معرفت اول (ماهیت نظام اسلامی و موقعیت‌شناسی فرهنگی آحاد جامعه)، معرفت دوم ( شناخت فرهنگ استکبار و استفاده از ظرفیت‌های بومی)، معرفت سوم (شاخصه‌ها و عوامل پیشرفت و نوسازی فرهنگی کشور)، معرفت چهارم (شناخت فرهنگ روشنفکری مدرن و وظیفه علما و نخبگان کشور)، معرفت پنجم( نقش الگوهای دینی ـ فرهنگی در رشد و کمال جویی جامعه)، معرفت ششم (شاخصه‌ها و عوال موثر در خودسازی فرهنگی جامعه) و معرفت هفتم (نقش زنان مسلمان در ارتقای فرهنگی جامعه) هستند.

"نقش رسانه در روشنگری و معرفت‌بخشی جامعه"، "جایگاه و تاثیر مطبوعات در اطلاع‌رسانی و سلامت فضای کشور"، "کارکرد کتاب و ادبیات در ایجاد فکر و اندیشه اسلامی جامعه"، "کارایی هنر در ایجاد نشاط و باروری فرهنگی کشور"، "تاثیر و نقش مداحی در اعتقاد و باورهای دینی جامعه"، "هوشیاری و مسئولیت‌شناسی با گرامیداشت مناسبت‌ها و وقایع انقلاب" و "سربازی حضرت ولی‌الله الاعظم(عج) و ورود به آستان دولت یار" سرفصل‌هایی هستند که در قالب فصل هشتم تا چهاردهم، در این کتاب گردآوری شده‌اند.

این کتاب با 1040 صفحه موضوعات مذکور را به زیرشاخه‌های موضوعی جزئی تقسیم‌بندی کرده و سخنان رهبر انقلاب را درباره این موضوعات آورده است.

کتاب "فرهنگ، نظام فرهنگی، تولیدات فرهنگی" به تازگی با شمارگان 6000 نسخه چاپ شده است.

پنجشنبه 19 اسفند 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط