loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رضا داوری اردکانی تقدیر شد

نویسندگان مرتبط : رضا داوری اردکانی

رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم به عنوان عضو پیشکسوت شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز 17 اسفند در مراسم رونمایی از نقشه جامع علمی کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا داوری اردکانی در سال 1312 در اردکان استان یزد زاده شد. وی فلسفه‌دان، رئیس فرهنگستان علوم ایران و از چهره‌های شاخص عرصه گسترده فکر و اندیشه فلسفی به شمار می‌آید. وی هم‌اکنون عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد دانشگاه تهران است.

وی بیش از 30 کتاب از جمله تالیف و ترجمه در حوزه فلسفه و اندیشه در کارنامه کاری خود دارد که این میزان علاوه بر صدها مقاله فلسفی در این سالها است.

از جمله این کتابها می توان به فلسفه در روزگار فروبستگی، درباره علم (ویراست دوم)، فلسفه و انسان معاصر، فرهنگ، خرد و آزادی، وضع کنونی تفکر در ایران، فارابی مؤسس فلسفه اسلامی و ... اشاره کرد.

وی در سالهای 75 و 76 استاد نمونه کشوری شد. پس از آن استاد ممتاز دانشگاه تهران شده و در سال 81 به عنوان چهره ماندگار برگزیده شد. کسب نشان درجه یک دانش از ریاست جمهوری در سال 84 و کسب عنوان فارابی­شناس برجسته ایران و دریافت تندیس ویژه فارابی در نخستین جشنواره بین­المللی فارابی از ریاست جمهوری در سال 86 از دیگر افتخارت این استاد است.

برگزیده بخش حوزه و دانشگاه در جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی برای طرح تاریخ فلسفه اسلامی و دریافت لوح تقدیر از ریاست جمهوری در سال 87 نیز از دیگر نشان های کسب شده این استاد است.

ریاست فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران از سال 77 تاکنون، عضویت در شورایعالی انقلاب فرهنگی، سرپرستی کمیسیون ملی یونسکو در ایران، عضویت در هیئت امناء فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی ایران، عضویت در هیئت امناء دانشگاه تهران، عضویت در شورای‌عالی برنامه‌ریزی آموزشی، عضویت در هیئت امناء بنیاد ایران‌شناسی، ریاست هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره، عضویت در شورای فرهنگ عمومی و ... از سوابق مدیریتی داوری اردکانی است.

گفتنی است همه کتابهای استاد داوری در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

پنجشنبه 19 اسفند 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط