loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «ابوباران» رونمایی شد

انتشارات مرتبط : خط مقدم

سه‌شنبه 22 مهر 1399

کتاب «ابوباران»، روایتی از خاطرات مصطفی نجیب، جانشین فرمانده شهید و بنیانگذار تیپ فاطمیون در سالن سوره حوزه هنری رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب که به قلم زهرا سادات ثابتی نگارش و به همت انتشارات خط مقدم، راهی بازار نشر شده، خاطرات شهید مصطفی نجیب، دفتردارِ شهید علیرضا توسلی معروف به «ابوحامد» فرمانده و بنیانگذار تیپ فاطمیون را روایت می‌کند.

دراین مراسم یکی از مسئولان نیروی قدس سپاه با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: فاطمیون اسلام ناب را از اسلام آمریکایی تمیز دادند و زمان حضور در میدان نبرد خدا را در نظر داشتند.از سوی دیگر به دستور ولی امر مسلمین در میدان نبرد حاضر شدند. آنها همچنین بصیرت داشتند و دشمن و جغرافیای دشمن را به خوبی می‌ شناختند. اینها بخشی از خصوصیات رزمندگان مدافع حرم محسوب می‌شود.

وی همچنین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان افتخار اسلام، روحانیت و ولی امر مسلمین،افتخار شیعه، افتخار آزادیخواهان و مظلومان توصیف کرد.

در مراسم رونمایی از این کتاب، مرتضی سرهنگی مدیر تولید انتشارات خط مقدم گفت: چاپ این کتاب را به جامعه ادبیات تبریک می‌گویم.این کتاب درهایی از جنگی را به روی ما باز می‌کند که هزاران کیلومتر از کشور ما فاصله داشت.

وی ادامه داد: راوی این کتاب در واقع قصه گو است و ما باید از مطالب سرباز جنگ دیده به عنوان مرجعی با تجربه استفاده کنیم. کار با سرباز قصه‌گو راحت است و این موضوع در این کتاب دیده می‌شود و راوی موضوعات مهم را مطرح کرده است. از طرف دیگر استناد به اعتنا متکی است و نمی‌شود استناد را بدون جذابیت داشته باشیم.متن باید از نظر زیبایی نگارش اعتناانگیز باشد.البته لحن سرباز راوی در این کتاب حفظ شده است.

سرهنگی همچنین اظهار کرد: ما صاحب ادبیات دیگری شده‌ایم که ادبیات مدافعین حرم نام دارد و امیدواریم به سامان برسد.

همچنین نویسنده کتاب ابوباران در این مراسم گفت: سعی کردم در طول نگارش کتاب لحن راوی را حفظ کنم. راوی بسیار نکته سنج بود و هر خاطره‌ای را که روایت می‌کرد از طریق دوستانش درستی آنها را چک می‌کرد و من هم هیچ گونه دخل و تصرفی در روایت‌هایش نکردم و همه خاطراتش را تایید کرده است.

وی ادامه داد: راوی کتاب در طول نگارش و زمان بازگویی خاطراتش کسی را سرزنش و قضاوت نکرد. از سوی دیگر نگاهش به شهادت خاص و متفاوت بود و و نوع نگاه آرمانی و خالصانه رزمندگان تیپ فاطمیون را بیان کرده است. 

در بخش دیگر مراسم، دادمان رئیس حوزه هنری گفت: نسل ما به انگیزه انتقام خون حاج قاسم زنده است. هر چند این انتقام تنها به بخش نظامی محدود نمی‌شود. تلاش‌های حاج قاسم جریان مقاومت فرهنگی،اجتماعی و سیاسی را در منطقه احیا کرده و از این به بعد تقویت خواهد کرد.

دادمان اظهار کرد: جریانی که  حاج قاسم پایه‌گذاری کرد باعث می‌شود آمریکا از منطقه خارج و غده سرطانی (رژیم صهیونیستی) محو شود.  

در بخش ابتدایی این کتاب می‌خوانید: «من در ایران به دنیا آمدم؛ اسفند 1362؛ اما یک ایرانی محسوب نمی‌شدم. پدر و مادرم بیش از چهل سال پیشتر، از افغانستان به ایران مهاجرت کرده بودند؛ اما آن‌ها هم ایرانی شناخته نمی‌شدند...» انتشارات خط مقدم جدیدترین عنوان خود را در شمارگان یک‌هزار نسخه و قطع رقعی، به بهای 44 هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط