loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«خاطرات علی امینی» توکلی پس از 12 سال

نویسندگان مرتبط : یعقوب توکلی

کتاب "خاطرات علی امینی" که توسط یعقوب توکلی تنظیم و تدوین شده است، پس از 12 سال از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ دوم می‌رسد. علی امینی در سال 1340 با حمایت آمریکا به سمت نخست‌وزیری ایران منصوب شد.

یعقوب توکلی در گفت‌وگو با ایبنا، در این باره اظهار داشت: این کتاب شامل خاطرات دست‌نوشته علی امینی است که سال‌ 71 در خارج از کشور به زبان فارسی و در قالب 16 مقاله منتشر شد.

وی ادامه داد: پس از انتشار این مقاله‌ها، علی امینی در پاسخ به برخی سوالات مطرح شده درباره خاطراتش با دست‌اندرکاران مجموعه تاریخ شفاهی دانشگاه هاروارد گفت‌وگو کرد که نتیجه این گفت‌وگوها کتاب شد. این کتاب در سال‌های 76 و 83 نیز در ایران به چاپ رسید.

توکلی درباره خاطرات علی امینی گفت: وی مدعی بود که خاطراتش را در ایران نوشته، اما جا گذاشته است. بنابراین در لندن اقدام به نگارش خاطراتش کرد، اما در واقع، کارش نوعی تاریخ‌نگاری تلویحی و توجیهی است.

وی با اشاره به این که اغلب سیاستمداران در نگارش خاطرات خودشان بخش‌هایی از زندگی‌شان را به اصطلاح بازسازی و نقش‌های اصلی و منفی خود را توجیه می‌کنند و این اتفاق در خاطرات علی امینی نیز رخ داده است، اضافه کرد: در کتاب "خاطرات علی امینی" آنچه را که از وی به چاپ رسیده، بدون تغییر تنظیم شده و توضیحات و برخی از اطلاعاتی که وی در خاطراتش مورد توجه قرار نداده مانند ارتباط با آمریکا و دخالت این کشور در نخست‌وزیری‌اش، در مقدمه، پاورقی و داخل کروشه اضافه شده‌اند.

چاپ نخست کتاب "خاطرات علی امینی" در شمارگان 3000 نسخه، قطع رقعی، 264 صفحه و بهای 70 هزار ریال در سال 1377 توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

گفتنی است همه آثار یعقوب توکلی در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

دوشنبه 23 اسفند 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط