loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ترجمه «راهیان کوی دوست» به زبان انگلیسی

نویسندگان مرتبط : محمدتقی مصباح یزدی | معاونت پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

کتاب «راهیان کوی دوست» که ویرایشی از مجموعه درس‏های اخلاقی آیت‏الله محمدتقی مصباح ‌یزدی در شرحی بر حدیث معراج است، توسط حجت‏الاسلام سیدایرج رزاقی به زبان انگلیسی ترجمه و از سوی مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،‌ این کتاب اخلاقی با نام «Journey Of Love» به زبان انگلیسی ترجمه شد و در شورای کتاب مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) برای انتشار در مجامع بین‏المللی به تصویب رسید.

مهمترین مباحث این کتاب که در بیست درس تنظیم شده‌اند که از آن میان می‌توان به «مقام رضا و توکل در قرآن و روایات، توکل و لزوم کار و فعالیت»، «منزلت توکل و رضایت به قضای الهی و خیرخواهی خدا برای انسان»، «محبت الهی و راه وصول به آن»، «ویژگی‌های اولیای الهی و راه تحصیل زهد و پرهیزکاری»، «خصلت‌های ره یافتگان به بهشت و اثرات گرسنگی و سکوت مثبت»، «لزوم توجه به نماز و درک حضور خداوند و اهمیت و ارزش آن» و «امتیازات اولیای الهی با یاد خدا و لذت ارتباط با او» اشاره کرد.

مسایلی مانند «لزوم دوستی، محبت و هم‏نشینی با فقرا و مستمندان»، «نکوهش دنیا و دنیاگران و ویژگی‌های بیست‏گانه‌ اهل دنیا»، «اوصاف اهل آخرت و تفاوت بارز آنها با اهل دنیا»، «مقام و معرفت زاهدان و تقسیمات سه‌گانه‌ عبادت‏پیشه‌گان»، «نقش روزه و سکوت و حکمت و معرفت آن»، «ویژگی‌های زندگی گوارا و پایدار و موفقیت در آزمون الهی» و «مقام عابدان و رسولان الهی و نقش عقل‏مندی، یاد خدا و گریز از غفلت» از دیگر درس‌های این کتاب به شمار می‌آیند.

متن این کتاب برگرفته از حدیث معراج است که در کتاب‌هایی مانند ارشاد القلوب دیلمی و بحار الانوار مجلسی و ... آمده‌ است. محتوای این حدیث قدسی یک دوره درس عرفان و حکمت و دستورالعملی بی‏بدیل در اخلاق و معنویت محسوب می‌شود.

گفتنی است همه آثار استاد مصباح در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

دوشنبه 23 اسفند 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط