loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار کتاب خاطرات انقلابی «حاجی بخشی»

نویسندگان مرتبط : محسن مطلق

محسن مطلق با اشاره به نگارش و تدوین کتاب خاطرات ذبیح‌الله بخشی‌زاده، معروف به «حاجی بخشی»، گفت: این کتاب تا نیمه نخست سال آینده آماده انتشار خواهد شد.

محسن مطلق، نویسنده، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با بیان اینکه خاطرات کودکی تا سال‌های اخیر حاجی بخشی بر اساس 50 ساعت گفت‌وگو و با قالب روایی تدوین می‌شوند، افزود: این چهره انقلابی حدود دو سال در بستر بیماری است و به همین دلیل بخشی از خاطرات وی از اتفاقات اخیر ناگفته مانده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب فوق در مرحله تدوین و ویرایش قرار دارد و برخی از مطالب باید دوباره بازنویسی شود، گفت: کتاب خاطرات «حاجی بخشی» تا شهریورماه سال آینده چاپ و وارد بازار نشر خواهد شد.

نویسنده کتاب «جاده‌های خلوت جنگ» همچنین با اشاره به شخصیت حاجی بخشی، بیان کرد: وی از زمان انقلاب اسلامی در گردهمایی‌ها و تظاهرات‌ها شرکت داشته و به دلیل برخورداری از روحیه بانشاط و شاد، خاطرات جالب توجهی از دوران جنگ تحمیلی بیان کرده است.

مطلق در ادامه افزود: خاطرات حاجی بخشی با طنز عجین است. وی 3 مرتبه موجبات خنده حضرت امام (ره) را فراهم کرده که این موضوع را از افتخارات خود می‌داند.

این داستان‌نویس با اشاره به تدوین فصل‌هایی از خاطرات حاجی بخشی، درباره زمان حضور وی در جبهه، تصریح کرد: ذبیح‌الله بخشی‌زاده سال 1312 در یکی از توابع اراک متولد شد. در سن 7 سالگی پدرش توسط نیروهای متفقین، کشته می‌شود و او از آن پس مسوولیت خانواده را به عهده می‌گیرد. حاجی بخشی از سن 47 سالگی به جبهه‌ اعزام شده و تا پایان جنگ تحمیلی در جبهه‌ها بوده است.

گفتنی است «محسن مطلق» متولد 1348 تهران است. در نوجوانی، یعنی در سال 1362، برای اولین بار به جبهه‌های جنگ رفت و تحت تأثیر آن فضا تا پایان جنگ در جبهه ماند.

«مطلق»‌ کار نوشتن درباره‌ جنگ را با کتاب «زنده بادکمیل» آغاز کرد و چند کتاب دیگر مثل «برد ایمان»، «مخمل یادها»‌،‌ «نگاه شیشه‌ای»‌،‌ «مهاجر مهربان»، «یک روز یک مرد»‌ و مجموعه داستان «آنجا که من بودم» از جمله کارهای اوست.

بعد از جنگ در دانشگاه علم و صنعت تهران طراحی صنعتی خواند و دستی هم در موسیقی دارد و سالهاست نی می‌نوازد.

گفتنی است در زمینه خاطرات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بیش از 200 کتاب در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

پنجشنبه 26 اسفند 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط