loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «ادب توحیدی انبیاء در قرآن» آیت‌الله جوادی

نویسندگان مرتبط : عبدالله جوادی آملی

به گزارش روابط عمومی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، مباحث ارزشمند این کتاب، محصول درس های تفسیر ترتیبی حضرت آیت‌الله جوادی آملی در جمع عالمان و قرآن پژوهان حوزوی است که در تفسیر آیات پایانی سوره مبارک «مائده» به مناسبت گفتگوی پیامبر عظیم الشأن الهی، حضرت عیسی مسیح علیه السلام با خدای سبحان ارایه شده و در دو بخش کلیات و بررسی تطبیقی ادب انبیاء علیهم السلام ساماندهی شده است.

تفسیر موضوعی قرآن کریم با عنوان ادب توحیدی انبیاء در قرآن، اثر حضرت آیت‌الله جوادی آملی(مد ظله العالی) به زیور چاپ مزین شده است.
مباحث بخش نخست این کتاب شریف در قالب پنج فصل تنظیم شده که در فصل اول، پس از مفهوم شناسی ادب، معیار شناخت زیبایی و راه کسب آن، بررسی ادب انبیاء در نگاه روایات اهل بیت علیهم السلام و در پایان فصل، پس از بررسی تفاوت ادب با اخلاق، ظرافت توحیدی بهترین ادب مطرح شده است.
در فصل دوم، پس از بیان روش اسلام در تأدیب بُعد علمی و عملی انسان، مرتبه عالی تأدیب نفس تصویر شده است.
در فصل سوم، ابتدا از اسوه‌های ادب و ضرورت آن سخن رفته و سپس پیامبران الهی به عنوان بهترین الگوهای تأدیب مطرح شده‌اند و آن گاه تأدیب انبیاء از سوی خدا و سیره آنان در تأدیب بررسی شده است.
همچنین در فصل چهارم این اثر ارزشمند، به بیان ادب مشترک و عام انبیاء، مراتب ادب انبیاء و گفتار متنی و تشریحی قرآن در ادب انبیاء اشاره شده است.
در فصل پنجم نیز محورهای ادب انبیاء در ابلاغ وحی و احتجاج با مخالفان بررسی شده است.
همچنین مباحث بخش دوم این اثر در دو فصل سامان یافته است که در فصل اول به ادب پیامبران غیر اولوالعزم از دیدگاه قرآن کریم پرداخته شده و از ادب حضرت آدم، هود، صالح، اسماعیل، لوط، یعقوب، ایوب، شعب، داود، سلیمان، یونس و زکریا علیهم السلام یاد شده است.
در فصل دوم نیز ادب پیامبران اولوالعزم الهی، حضرت نوح، حضرت ابراهیم، حضرت موسی، حضرت عیسی علیهم السلام و حضرت رسول اکرم صلوات الله علیه و آله و سلم تشریح شده است.
تفسیر موضوعی قرآن کریم با عنوان ادب توحیدی انبیاء در قرآن، اثر حضرت آیت‌الله جوادی آملی از سوی انتشارات اسراء به زیور چاپ مزین و روانه بازار شده است.


جمعه 5 فروردین 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط