loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چند خبر کوتاه از تازه های بوستان کتاب قم

کتاب ‌های قرآن در اسلام، احکام بانوان، بررسی های اسلامی (در دو جلد)، نگاهی به مبانی تحلیلی نظام جمهوری اسلامی ایران، پیشوای شهیدان و شرح فارسی بر اسفار اربعه به تازگی تجدید چاپ و راهی بازار نشر شده است.

چاپ جدید کتاب ‌های قرآن در اسلام، احکام بانوان، بررسی های اسلامی (در دو جلد)، نگاهی به مبانی تحلیلی نظام جمهوری اسلامی ایران، پیشوای شهیدان و شرح فارسی بر اسفار اربعه به تازگی از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

قرآن در اسلام

قرآن، ریشه ‏دارترین مدرک اسلامى است که محور همه تلاش ‏هاى فرد و اجتماع مسلمان است. استاد علامه طباطبائى، مفسر بزرگ اسلامى، با سال ‏ها تدبر در این کتاب عظیم، جایگاه قرآن در اسلام را در این فصل ‏ها نگاشته است:
ارزش قرآن مجید در میان مسلمانان؛ چگونگى تعلیم قرآن؛ وحى قرآن مجید؛ رابطه قرآن مجید با علوم؛ ترتیبِ نزول قرآن و انتشار آن در میان مردم.

چاپ پنجم کتاب قرآن در اسلام تألیف علامه طباطبائى در سال 1389 با شمارگان 1500 نسخه در 176 صفحه و با قیمت 2900 تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

احکام بانوان

انسان، موجودى است مسؤول و نیز مختار و آزاد، که خداوند وظایفى براى هدایت او مقرّر داشته است و زن و مرد در این مورد مساوى‏اند. البته زنان احکامی ویژه خود دارند که آگاهى از آن وظیفه هر زن مسلمانى است.
کتاب حاضر در هشت بخش: زن در اسلام، وظایف بانوان، عبادات بانوان، بانوان و ضمانت‏هاى اجرایى اوامر الهى و...، بر طبق فتاواى حضرت امام خمینى و دیگر مراجع، به وظایف بانوان و دیگر احکام مربوط به آنان مى‏پردازد.

چهل و نهمین چاپ کتاب احکام بانوان تألیف محمد وحیدی در سال 1389 با شمارگان 5000 نسخه در 222 صفحه و با قیمت 2500 تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

بررسی های اسلامی (در دو جلد)

بررسى‏ هاى اسلامى، مجموعه مقاله ‏ها، پرسش‏ ها و پاسخ‏ هایى است که علامه طباطبائى به مناسبت ‏هاى گوناگون به نگارش آنها همت ورزیده یا سؤال‏ هایى را در طول سالیان متمادى به صورتِ کتبى پاسخ داده است. این نگاشته‏ هاى ارزش ‏مند که هر یک در گوشه ‏اى و نزدِ صاحب ‏نظرى، یافت مى‏شد، به همت استاد سید هادى خسروشاهى گردآورى و در دو جلد با نامِ «بررسى‏ هاى اسلامى» با موضوعات زیر، تنظیم شده است:
جلد اول: اسلام‏ شناسى، امامت و تشیع، مسائل قرآنى، مقام و موقعیت زن در اسلام.
جلد دوم: مسائل فلسفى، مسئله آفرینش و رستاخیز، مسائل اجتماعى اسلام، مسائل گوناگون.
جلد اول این کتاب در 347 صفحه با قیمت 5600 تومان و جلد دوم آن در 332 صفحه با مبلغ 5400 تومان انتشار یافته است.

سومین چاپ کتاب بررسی های اسلامی تألیف علامه سید محمد حسین طباطبائى در سال 1389 با شمارگان 1000 نسخه به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

نگاهی به مبانی تحلیلی نظام جمهوری اسلامی ایران

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حاصل تلاش تعدادی از فقهای برجسته و صاحب ‌نظر رشته ‌های مختلف علوم انسانی است که فقه سیاسی بر مبنای مذهب اهل ‌بیت علیهم السلام را برای اولین بار در عصر حاضر، در شکل و قالب جدیدی به جهان عرضه کردند. متأسفانه مبانی فقهی این متن مستحکم و ارزشمند تاکنون کمتر مورد بررسی و تحلیل دقیق قرار گرفته است؛ بدون شک تحلیل فقهی مبانی قانون اساسی، در غنی شدن ادبیات حقوقی و فقه سیاسی مؤثر است و می‌تواند فروعات و جوانب مختلف آن را روشن کند. کتاب حاضر تلاشی است در این راستا و مباحثی هم‌ چون: حدود اختیارات ولی‌فقیه، مبانی فقهی مجلس خبرگان، نقش مردم در حکومت اسلامی، جایگاه مصلحت در فقه اهل‌بیت علیهم السلام و اهل ‌سنت و مبنای اعتبار رأی اکثریت بر اساس ضوابط فقهی و موازین حقوقی را بررسی کرده است.

دومین چاپ کتاب نگاهی به مبانی تحلیلی نظام جمهوری اسلامی ایران تألیف محمد جواد ارسطا در سال 1389 با شمارگان 1000 نسخه در 543 صفحه و با قیمت 9000 تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

پیشوای شهیدان

حادثه عاشورا نقطه عطف تاریخ شیعه است؛ حادثه‏اى که راهى نو و سرخ، پیش پاى آزادگان گذاشت و مکتبى بنیان نهاد که غایتش شهادت بود و راهبرش، پیشواى شهیدان.
این دفتر، روایت لحظه لحظه هجرت امام حسین علیه السلام از مدینه به مکه و از عرفات به قربانگاه نینواست که در واقع روایت هجرت غریبانه از مدینه به خانه خدا و خداست. همچنین گزارش صحنه به صحنه شهادت امام و یارانش در روز عاشورا؛ گزارش هنگامه نبرد، غریو فتح و چگونگى عشق بازى، که حسین در آن، محاسن به خون خضاب کرد و سرانجام روایت روزهاى حزن و اندوه اسارت است که تمام دردهاى خونین عاشورا را در دل اهل ‏بیت امام براى همیشه به یادگار گذارد و زخم ‏هاى سیاه و ژرف اهانت و توهین جاهلان، فاسقان و دنیادوستان را بر جگر سوخته ‏شان بنهاد.

دهمین چاپ کتاب پیشوای شهیدان تألیف آیة الله سید رضا صدر در سال 1389 با شمارگان 1000 نسخه در 444 صفحه و با قیمت 7700 تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

شرح فارسی بر اسفار اربعه (ج2)

الاسفار الاربعه، مهم‌ترین اثر فیلسوف بزرگ اسلامی، صدرالمتألهین است که در آن، اندیشه‌ های عمیق فلسفی خود را به نگارش درآورد و اصول و ارکان «حکمت متعالیه» را پی‌ افکند. این کتاب از همان آغاز تألیف، مورد توجه اهل‌ اندیشه و فلسفه قرار گرفت و در حلقه‌ های درس و بحث و مباحثه به عنوان متن درسی با استقبال شگفتی رو به رو شد.

از آن زمان تاکنون، فیلسوفان و عالمان اسلامی شرح ‌های متعددی بر این کتاب نوشته‌اند یکی از این فیلسوفان معاصر، علامه آیة الله حسن‌ زاده آملی است که با تبحّر کامل در فلسفه و عرفان اسلامی و چیره‌ دستی در تبیین حکمت متعالیه و تأمل و بحث و تحقیق و تشکیل حلقه‌های درسی چندین ساله، کتاب «اسفار» را شرح کرده است. اثر حاضر شرح فارسیِ آن است که برای شاگردان تدریس شده و مؤسسه بوستان کتاب پس از ویرایش دقیق و تبدیل زبان گفتار به نوشتار آن را به شکل کنونی در جلد های متعدد عرضه کرده است.

دومین چاپ جلد دوم کتاب شرح فارسی بر اسفار اربعه تألیف علامه آیة الله حسن‌ زاده آملی در سال 1389 با شمارگان 1000 نسخه در 756 صفحه و با قیمت 12000 تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

پنجشنبه 25 فروردین 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط