loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یاحسینی از «رویای روزهای خونین» می‌نویسد

نویسندگان مرتبط : سید قاسم یاحسینی

قاسم یاحسینی، نگارش و تدوین خاطرات سرهنگ علی احمدی‌پور از مبارزات انقلاب و روزهای دفاع مقدس را در قالب کتابی با عنوان "رویای روزهای خونین" در دست دارد.
یاحسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار داشت: علی‌ احمدی‌پور از جمله پایه‌گذران سپاه پاسداران در بوشهر و فرمانده اولین اعزام رزمندگان بوشهر به کردستان در فروردین سال 1359 بوده است.

وی ادامه داد: احمدی‌پور که پایان دوره خدمت سربازی‌اش همزمان با روزهای نزدیک به پیروزی انقلاب اسلامی بوده، برای اولین‌بار خاطراتی را از مبارزات انقلابی مردم بوشهر بیان کرده است.

نویسنده کتاب "دریا خانم" با اشاره به اهمیت تدوین خاطرات طبقات مختلف جامعه، تصریح کرد: اغلب آثاری که درباره دفاع مقدس تدوین و منتشر شده نخبه‌گرایانه و شامل خاطرات فرماندهان جبهه‌های جنگ بوده، در حالی که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیازمند ثبت خاطرات لایه‌های مختلف جامعه است تا بتوان گونه‌شناسی طبقات و نقش آن‌ها را در سال‌های مبارزه تجزیه و تحلیل کرد.

سیدقاسم یاحسینی یادآور شد: نگارش و تدوین 45 ساعت مصاحبه با سرهنگ علی احمدی‌پور مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد و به زودی این کتاب که "رویای روزهای خونین" نام دارد، برای چاپ به انتشارات سوره مهر سپرده می‌شود.

"پشت سنگر موج"، "همگام با آزادی"، "نادر برادرم حسین" و "سرباز سال‌های ابری" از جمله آثار یاحسینی‌اند که سال گذشته در حوزه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران منتشر شده‌اند.

گفتنی است غالب آثار این نویسنده در زمینه شهدا و دفاع مقدس در سایت پاتوق کتاب و فروشگاه موسسه کتاب فردا موجود و قابل تهیه است.

شنبه 27 فروردین 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط