loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پیشنهاد یاحسینی: مطالعه کوچه نقاشها و شنام

نویسندگان مرتبط : سید قاسم یاحسینی

سیدقاسم یاحسینی، نویسنده و پژوهشگر تاریخ، کتاب‌های "کوچه نقاش‌ها" و "شنام" را برای مطالعه در تعطیلات پیشنهاد کرد. وی گفت: لحن و روایت این کتاب ها سبب جذابیت آن ها شده اند.

یاحسینی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار داشت: بومی‌شناسی منحصر به فرد در "کوچه نقاش‌ها" و لحن و روایت عیارانه آن، نوآورانه است.

وی ادامه داد: یکی از اقشاری که سهم قابل ملاحظه‌ای در دفاع مقدس داشتند، انسان‌های با مرامی‌اند که دارای خرده فرهنگ خاص خودشان بودند و زبانشان رو به انقراض است.

نویسنده کتاب "زیتون سرخ" گفت: روایت و زبان "کوچه نقاش‌ها" جذاب است. وقت آن رسیده که جنگ را به زبان‌های اقوام و فرهنگ‌هایی که در آن مشارکت داشتند نیز روایت کنیم. این نوع روایت ها برای آیندگان که می‌خواهند جامعه‌شناسی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را واکاوی کنند، منابع دست اول اند.

سیدقاسم یاحسینی با اشاره به کتاب "شنام" به عنوان دومین اثر پیشنهادی برای تعطیلات نوروز، تصریح کرد: در آثار مکتوب مرتبط با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، عواطف عاشقانه کمرنگ‌‌اند. اما در این باره، در کتاب "شنام" ساختارشکنی صورت گرفته است. اگر نگاه کلیشه‌ای به وقایع جنگ را تقلیل دهیم و واقع‌گرایانه به دفاع مقدس بنگریم، آثار بی‌نظیری را درباره این بخش از تاریخ کشور تولید خواهیم کرد.

کتاب‌های "کوچه نقاش‌ها" و "شنام"، از تولیدات دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، در سال 89 توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده‌اند. "کوچه نقاش‌ها"، خاطرات سیدابوالفضل کاظمی را با تدوین راحله صبوری دربر دارد و "شنام"، نوشته کیانوش گلزار راغب است.

گفتنی هر دو کتاب پیشنهادی و آثار این نویسنده در حوزه ادبیات پایداری در سایت پاتوق کتاب و موسسه کتاب فردا موجود و قابل تهیه است.

دوشنبه 29 فروردین 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط